صفحه اصلی > مقالات : شمع جار چیست؟

شمع جار چیست؟

شمع جار چیست؟

استفاده از شمع یکی از ظرافت های دکوراسیون داخلی محسوب می شود. اما شمع جار شاید انتخاب ایده آل تری نسبت به شمع های معمولی باشد. نوعی شمع است که در ظرف شیشه ای قرار دارد. این شمع ها به دلیل جذابیت تزئینی و کاربردی بودن محبوب هستند. اما این تنها دلیل استفاده از شمع جارها نیست. درواقع مزایای استفاده از شمع جارها فقط بحث زیبایی نیست. در ادامه بیشتر با مزیت های استفاده از شمع جار آشنا می شویم.

شمع جار چیست و چه کاربردی دارد؟

شمع جار نوعی شمع است که برخلاف شمع های معمولی محتویات شمع داخل یک ظرف شیشه ای ریخته می شود. اما چرا؟ درواقع، مشکلی که شمع های معمولی دارند این است که پس از پائین رفتن فیتیله شمع، تقریبا 20 درصد انتهایی شمع غیر قابل استفاده خواهد بود. درواقع با پایین رفتن فیتیله و آب شدن شمع، اطراف شمع حوضچه ای تشکیل می شود که هم ظاهر خوبی ندارد و هم به دلیل شکل ظاهری سبب عدم نمایش نور شمع می شود. شمع جار هیچ کدام از این مشکلات را ندارد.

درواقع، شیشه محتوای شمع مشکل ریخته شدن شمع آب شده به اطراف را رفع می کند. از سوی دیگر، ظرف شیشه ای به دلیل ایجاد انعکاس خوب نور در زمان اتمام فیتیله نیز باعث می شود نور شمع همچنان باقی بماند. شمع جارها در اندازه‌ها، شکل‌ها و رایحه‌های مختلفی وجود دارند که آن‌ها را برای سبک‌ها و دکوراسیون های منازل مختلف مناسب می سازد.

5 دلیل استفاده از شمع جار

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که شمع دوست نداشته باشد. شمع ها اکسسوری های زیبایی هستند که در ضمن آرامش خاصی به فضا می دهند. علیرغم این واقعیت ، برخی از مردم همچنان در برابر خرید آنها مقاومت می کنند و یکی از دلایل آن این است که نگران کثیف کاری های شمع هستند. اما جایگزین آن یعنی شمع جارها هیچیک از معایب شمع های معمولی را ندارند. تازه علاوه بر آن چندین و چند مزیت عمده دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

استفاده راحت از شمع جار

یکی از مزیت های مهم شیشه ها ویژگی ایمنی آن است. همانطور که از نام آن مشخص است، یک شمع شیشه ای یک موم و فتیله است که در داخل ظرفی قرار دارد که روی آن یک درپوش قرار دارد. حمل و جابه‌جایی آن‌ها در زمان سوختن آسان است، برای قرار دادن آن‌ها نیازی به نوع خاصی از جا شمعی ندارید. پس از تمام شدن شمع می توان از آن به عنوان یک آیتم دکوری استفاده کنید.

طول عمر طولانی از شمع جار

به طور متوسط شمع های شیشه ای بیشتر از سایر شمع های با اندازه معمولی می سوزند زیرا احتمال ریزش یا چکیدن موم وجود ندارد.

عطر قوی و ماندگار شمع جار

هنگامی که شمع داخل شیشه می سوزد، یک حوضچه بزرگ از موم مایع ایجاد می شود، و این باعث می شود عطر و بوی قوی در اتاق ایجاد شود. می توان ادعا کرد رایحه شمع جارها 3 برابر شمع های معمولی است.

محفوظ بودن شمع در محفظه

استفاده از شمع جارها ریخت و پاش خاصی ندارد. موم ذوب شده داخل جار باقی می ماند. این ویژگی یکی از مزیت های عمده استفاده از شمع جار است.

قوطی کاربردی شمع جار

بهترین چیز در مورد شمع جارها این است که دارای ظروف قابل استفاده مجدد هستند. فقط موم باقی مانده از شیشه ها را تمیز کنید، آنها را با آب ولرم بشویید و آماده استفاده مجدد هستند.

انواع شمع جار

شمع جار شیشه ای

یکی از رایج ترین انواع شمع جار هستند که تحمل حرارتی 250 درجه فارانهایت را دارند. هر نوع بطری شیشه ای برای این منظور مناسب نیست. درواقع شیشه باید ضخیم، غیر متخلخل و کاملا صاف باشد تا فشار ناشی از شعله شمع را تحمل کند.

شمع جار فلزی

ظروف فلزی برای شمع یکی از در دسترس ترین و ساده ترین انواع ظروفی است که تولیدکننده شمع می تواند از آن استفاده کند. شاید اصلا به همین دلیل است که شمع سازان کم تجربه در گام اول به سراغ آنها می روند. ظروف فلزی ارزان هستند و رایحه شمع را بدون تغییر برای مدت طولانی حفظ می کنند.

شمع جار سرامیکی

یکی دیگر از انواع ظروف شمع ظروف سرامیکی هستند که می توان به جرئت لغب زیباترین ظروف را به آنها داد. با این حال از آنجائیکه ظروف سرامیکی دست ساز هستند براحتی دچار شکستگی می شوند.

شمع جار بتنی

یکی دیگر از انواع ظروف شمع ظروف بتنی و سیمانی هستند که در دسته ظروف بسیار مقاوم قرار می گیرند. این ظروف اگر دارای تخلخل نباشند طول عمر بالایی دارند. با این حال این ظروف ممکن است در برخورد با برخی از عطرها و مواد موجود در شمع دچار تغییر رنگ شوند.

کلام آخر

شمع جارها گزینه بسیار مناسبی نسبت به شمع های معمولی هستند؛ شمع جارها عمر شمع را افزایش می دهند، عطر ماندگارتری دارند و به طور کلی بسیار زیبا و شکیل هستند.

سمیه مددپور

پست های مرتبط

انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

  انواع ظروف کرم در بازار وجود دارد که هر کدام از…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

انواع خط چشم و تفاوت آنها

خط چشم بدون تردید عضو پر مصرف ترین محصولات آرایشی است که…

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی چیست؟

در این محتوا قصد داریم تا به تفاوت خط چشم مویی و…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید