صفحه اصلی > مقالات : پوکه ریمل چیست و چه کاربردی دارد؟

پوکه ریمل چیست و چه کاربردی دارد؟

پوکه ریمل

پوکه ریمل یکی از ابزارهای ضروری در جعبه آرایشی هر خانمی برای زیبا تر کردن چشمان است. این محصول آرایشی، با افزایش طول و حجم مژه‌ها، زیبایی چشمان را بیشتر می‌کند و یک ظاهر جذاب و جذاب ایجاد می‌کند. اما چیزی که بسیاری از مصرف کنندگان در مورد ریمل نمی‌دانند، این است که این محصولات چگونه کار می‌کنند و چه عواملی باید در انتخاب آنها مد نظر قرار بگیرند. اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید، نوع پوکه ریمل است. در واقع این ظروف می توانند مدل های مختلفی از نظر جنس و کیفیت داشته باشند.

با توجه به استفاده بسیار زیادی که از ریمل می شود تولید پوکه ریمل هم بازار گرم خودش را دارد. خیلی از برند ها برای اینکه محصولات خودشان را جذاب تر کنند و البته کیفیت محصول خودشان را هم حفظ کنند بر روی بسته بندی و ظروف محصولشان دقت بسیار زیادی می کنند. همچنین این ظروف می توانند بر روی نحوه استفاده خانم ها از محصول هم تاثیر گذار باشند.

 

مطلب پیشنهادی: شمع جار چیست؟

 

پوکه ریمل چیست؟

پوکه ریمل در واقع همان ظرفی است که از ماده آرایشی ریمل محافظت می کند و می تواند از جنس های مختلفی ساخته شده باشد. همچنین کاربردی های آن هم با توجه به برسی که دارد می تواند متفاوت باشد. به طور کلی به ظروف لوازم آرایشی و بهداشتی پوکه می گویند. بدون شک با توجه به مصرف بسیار زیاد این محصول ظرف ریمل جزو یکی از مهمترین ظروف آرایشی و بهداشتی در سراسر دنیا می باشد.ظرف ریمل اجزای مختلفی می تواند داشته باشد برای مثال برس های ریمل هم جزوی از ظرف هستند که مطابق با نیاز هایی که وجود دارد و البته نوع ظاهر خانم ها می تواند متفاوت باشد.

همچنین برس ها برای کاربرد های مختلفی طراحی می شوند برای همین قبل از تهیه ریمل باید به این نکات توجه کرد. کارخانه های تولید کننده مواد آرایشی و بهداشتی هم باید این نکته را در نظر بگیرند که بهتر است محصولی که قرار است عرضه کنند حتما باید برس های مختلفی داشته باشد و یا اینکه دارای یک برس باشد اما آن برس چندکاره باشد. البته می توان برای نیاز های مختلف ریمل های مختلفی هم تولید کرد یعنی برای ابرو های کم پشت نوعی محصول تولید کرد که برس خاص خودش را دارد و برای نیاز های دیگر نیز همین طور به صورت جداگانه محصول تولید کرد.

 

مطلب پیشنهادی: انواع لیوان یکبار

 

تاریخچه پوکه ریمل

در این قسمت قصد داریم تا به تاریخچه بسیار جالب پوکه ریمل و البته خود این ماده آرایشی و بهداشتی بسیار پر استفاده به پردازیم. پس اگر به این موضوع علاقه مند هستید در ادامه همراه ما باشید. شروع تاریخچه ریمل و کلا مواد آرایشی به مصر باستان باز می گردد تقریبا 3000 سال قبل از میلاد مسیح خانم ها و آقایان در مصر باستان برای زیبا تر کردن چشمان خودشان از خط چشم و ریمل استفاده می کردند

. هر چند ریمل در خانم ها بیشتر رایج بود اما خط چشم جزو یک آرایش عادی برای تمامی مردان و زنان مصری بوده است.در اوایل قرن نوزدهم، زنان برای زیبایی چشمان خود از موادی مانند زغال سنگ و ژلات استفاده می‌کردند. این مواد به مژه‌ها حجم و رنگ می‌دادند، اما دارای مشکلاتی مانند خشک شدن زودرس و براق بودن بودند.رفته رفته و در حدود قرن  20 ام ، فرمولاسیون‌های جدیدی برای این ماده آرایشی یعنی ریمل توسعه پیدا کرد. روغنها و صمغ‌ها به عنوان بسته‌بندی برای رنگ‌های مختلف به کار گرفته شدند.

اما هنوز مشکلاتی مانند چسبیدگی و ایجاد گودال در مژه‌ها باقی ماند. حتی در مواردی می توانست باعث سوزش چشمان شود. در دهه 1930 تا 1940 به عنوان زمان ظهور پوکه ریمل به شمار می‌رود. در سال ۱۹۱۷، یک زن به نام می‌کی ویلیامس پوکه ریمل اولین بار را به بازار عرضه کرد. این پوکه با استفاده از یک برس مو و روغن واکس، مژه‌ها را رنگی و حجیم می‌کرد. این نوآوری با استقبال بسیاری از زنان روبرو شد و ریمل به یکی از محصولات پرطرفدار آرایشی تبدیل شد.

 

مطلب پیشنهادی: گرانول پلی پروپیلن (PP) چیست؟

 

در ادامه و در دهه های 1960 الی 1970 تکنولوژی‌های جدید به کار گرفته شدند تا پوکه‌های ریمل بهتر و کارآمدتر شوند. فرمولاسیون‌های ضدآب و مقاومت در برابر گره خوردن مژه‌ها توسعه یافت.از آن دوره تا به امروز پوکه‌های ریمل با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌تری تولید شدند. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به فرمولاسیون‌های ضدپاکی، افزودن عوامل مرطوب کننده و تقویت کننده مژه، و طراحی‌های نوآورانه بسته‌بندی اشاره کرد. از زمان ابتدایی تولید پوکه ریمل تا به امروز، این محصول از یک ماده آرایشی ساده به یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین محصولات آرایشی تبدیل شده است که توسط زنان در سراسر جهان استفاده می‌شود.

انواع پوکه ریمل

اجزای مختلف پوکه ریمل

تیوپ ریمل: تیوپ یا پوکه ریمل در واقع همان ظرف اصلی است که مواد آرایشی و بهداشتی را درون خودش نگه می دارد. و سایر اجزای ریمل هم می توانند درون آن قرار بگیرند.

استاپر: استاپر یک بخش بسیار مهم در ظرف ریمل است این محصول می تواند جلوی حدر رفتن احتمالی ماده ریمل را بگیرد و همچنین باعث افزایش مدت زمان ماندگاری محصول هم می شود. این محصول می تواند باعث استفاده راحت تر از محصول شود و با وجود داشتن آن کار مشتریان بدون شک آسان تر خواهد بود.

برس ریمل: در واقع وسیله ای که به واسطه آن آرایش انجام می شود همین برس ریمل است پس مناسب بودن آن اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر برس ریمل به راحتی شکسته شود و یا اینکه استفاده از آن راحت نباشد انگار کل محصول بدون استفاده خواهد بود. به همین دلیل به کیفیت و البته کارآمد بودن آن باید توجه کرد. بهتر است برس ریمل درون پوکه ها به طوری قرار بگیرد که مناسب اکثر ابرو ها باشد.

معرفی انواع برس ریمل

انواع برس ریمل در بازار وجود دارد چرا که هر نوع آرایشی با توجه به فرم  مژه های خانم ها نیاز به برسی دارد که شکل خاصی داشته باشد. برای مثال برس ریمل توپی به مژه های نازک ضخامت می دهد و هر برس دیگر هم کاربرد خودش را دارد. در این قسمت برخی از این برس ها را برای شما نام میبریم و به طور خلاصه کاربرد آن ها را هم معرفی می کنیم.

  • توپی : مناسب مژه های کوتاهی است که قصد دارند آنها را بلند و توپور نشان دهند.
  • ضخیم: پر مصرف ترین نوع برس که برای حجیم کردن مژه ها به کار می رود.
  • منحنی: برای حالت دادن به مژه ها کاربرد دارد و از شکل صاف مژه ها را تغییر می دهد.
  • باریک: با استفاده از این نوع برس مژه ها به صورت طبیعی فرم پر پشت و حجیم می گیرند و مناسب مژه هایی است که کم پشت می باشند.
  • ساعت شنی: از این برس برای لیفت موژه ها و همچنین باریک کردن کناره مژه ها استفاده می شود به طوری حالت ساعت شنی به مژه ها می دهد و باعث می شود چشم ها درشت تر به نظر برسند.
  • حبابی: در واقع میکسی از چند برس قبلی هستند و چند کار مختلف را می توان با آنها انجام داد.
  • مخروطی: این نوع برس دو کاربرد اصلی دارد و با توکه به اینکه از پایین به سمت بالا تیز می شود از قسمت میانی برای داخل چشم استفاده می شود و از قسمت بالا و نوک تیز تر برای بیرون و براش زدن مژه ها است.

 

مطلب پیشنهادی: گرانول abs چیست؟

 

امیداوریم در این محتوا به شما کمک کرده باشیم تا بتوانید اطلاعات مناسبی درباره ریمل و همچنین کاربردی های آن کسب کنید. لطفا نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید و اگر در حوزه ظروف آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنید حتما به فروشگاه قوطی سر بزنید و محصولات خودتان را در آن به اشتراک بگذارید.

 

محمد مهدی غلامی

پست های مرتبط

انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

  انواع ظروف کرم در بازار وجود دارد که هر کدام از…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

انواع خط چشم و تفاوت آنها

خط چشم بدون تردید عضو پر مصرف ترین محصولات آرایشی است که…

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی چیست؟

در این محتوا قصد داریم تا به تفاوت خط چشم مویی و…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید