صفحه اصلی > مقالات : انواع خط چشم و تفاوت آنها

انواع خط چشم و تفاوت آنها

انواع خط چشم

خط چشم بدون تردید عضو پر مصرف ترین محصولات آرایشی است که در دنیا وجود دارد. اکثر خانم ها از این ماده آرایشی در روتین آرایش کردن خودشان استفاده می کنند. اما چقدر خط چشم ها را می شناسید؟ با انواع خط چشم ها آشنا هستید ؟ در این محتوا سعی داریم تا شما را با انواع خط چشم از نظر نوع ماده و کارایی آشنا کنیم. با شناخت بیشتر این مواد آرایشی می توانید بهترین محصول مورد نظرتان را تهیه کنید. نکته دیگر این است که هر محصولی باید دارای یک بسته بندی مختص به خودش باشد و خط چشم هم مستثنا نیست. پوکه خط چشم هم به عنوان یک بسته بندی باید برای هر کدام از این مدل ها متفاوت باشد. شما می توانید پوکه خط چشم های متفاوتی را از طریق قوطی تهیه کنید. اگر دوست دارید که تفاوت های هر کدام را بهتر بشناسید کافی است که ادامه این محتوا را مطالعه کنید.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ریمل و کاربرد آنها

 

انواع خط چشم

انواع خط چشم ها شامل پنج دسته مختلف از نظر نوع ماده می شوند. خط چشم مایع ، ماژیکی، مدادی، ژله ای و پودری عضو این پنج دسته هستند که کاربرد های متفاوتی هم دارند. همچنین از نظر نوع ماندگاری و همچنین استفاده نیز متفاوت می باشند که هر کدام را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد. برای همین می توانید در ادامه با مزایا، تفاوت ها و معایب هر یک از انواع خط چشم ها آشنا شوید و بعد از آن بتوانید بهترین خط چشم ممکن را برای خودتان و روتین آرایشی که دارید تهیه کنید.

انواع خط چشم کشیدن

خط چشم مدادی

خط چشم مدادی یکی از انواع خط چشم هایی است که از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته و هنوزم جزو محبوب ترین خط چشم ها می باشد. استفاده از این محصول بسیار ساده است و افراد مبتدی و یا خانم هایی که زمان کافی برای آرایش ندارند می توانند از این محصول استفاده کنند.

خط چشم مدادی هم برای قسمت پشت پلک و هم قسمت داخلی چشم مناسب است و مورد استفاده قرار می گیرد. نکته بعدی این است که خود خط چشم های مدادی نیز انواع مختلفی دارند که  یکسری از آنها را برای شما معرفی می کنیم. مداد پیچی، خط چشم های مدادی با پایه پودری ، مداد چشم سرمه و مداد چشم واکسی این ها یکسری از متداول ترین نوع محصولات مدادی هستند.

 

مطلب پیشنهادی: تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی چیست؟

 

خط چشم ماژیکی

در ادامه معرفی انواع خط چشم قرار است تا شما را با خط چشم ماژیکی آشنا کنیم. این خط چشم مناسب افرادی است که زمان کمی دارند و یا می خواهند برای مدت کمی آرایش داشته باشند. در واقع مناسب آرایش های عجله اس است و استفاده کردن از آن بسیار ساده می باشد. و تسلط زیادی هم برای خط چشم کشیدن نمی خواهد اما یکسری معایب هم دارد. برای مثال خیلی زود خشک می شود و باید دوباره آن را ترمیم کرد.

مورد بعدی این است که پاک کردن آن کار سختی است و حتما باید از مواد شستشو دهنده برای پاک کردن آن استفاده کرد. با این حال برای کار های عجله ای و یا چند ساعته بسیار مناسب و پر کاربرد می باشند. در مقاله ای جدا گانه به تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی پرداختیم که تفاوت ها را بسیار کامل تر توضیح داده ایم.

 

مطلب پیشنهادی:شمع جار چیست؟

 

 

خط چشم کشیدن

خط چشم ژله ای

نوع دیگر انواع خط چشم ها مربوط به جنس ژله ای آن می شود. این مدل محصولات حالتی شبیه به موم دارند که نرم و ژله ای است. برای استفاده از آن ها نیاز به یک براش مخصوص و نازک دارید.

استفاده از آنها نیاز به یک مهارت نسبی دارد و کار خیلی ساده ای نیست. اما به دلیل پر رنگ بودن می تواند برای آرایش های غلیظ چشم بسیار کاربردی باشد. همچنین  اینکه به دلیل ضد آب بودن ماندگاری بالایی دارد و نیازی نیست سریعا ترمیم شود. ولی یکی از معایب آن این است که اگر درب محصول بسته نوشد و زیاد مقابل هوا قرار بگیرد سریعا خود مواد خشک خواهند شد. نکته بعدی این است که برای پوست های خشک هم مناسب نیست.

 

مطلب پیشنهادی: پوکه ریمل چیست و چه کاربردی دارد؟

 

خط چشم مایع

متداول ترین و البته شناخته شده ترین انواع خط چشم ها مایع هستند. این محصولات از یک براش و یک مایع آرایشی تشکیل شده اند. برای استفاده از این محصول باید مهارت کافی داشته باشید چون مثل نوع ماژیکی نیست و به دلیل مایع بودن ماده آرایشی بایستی دقت زیادی هنگام استفاده کردن از آن داشته باشید. پس از استفاده از خط چشم مایع خیلی سریع ماده آرایشی خشک می شود و از ماندگاری مناسبی هم بر خوردار هستند. برای مهمانی ها و یا عروسی ها بهترین انواع خط چشم ها قطعا نوع مایع خواهد بود. چون ماندگاری بالا تری دارد و البته زیبایی بیشتری هم نسبت به بقیه محصولات دارد.البته پاک کردن آن سخت خواهد بود.

حط چشم مایع

خط چشم پودری

خط چشم های پودری برای افرادی که پوست های آسیب پذیر دارند بسیار مناسب است. همچنین برای استایل های آرایشی خاص که در آنها رنگ ها اهمیت دارند نیز کاربردی می باشند چرا که در رنگ بندی های مختلفی عرضه می شوند. برای استفاده از خط چشم پودری کافی است که آن را با آب مخلوط کنید و بعد با استفاده براش از محصول استفاده کنید. به طور کلی محصولی است که ماندگاری نسبتا خوبی دارد و برای استایل های خاص بسیار مناسب می باشد.

 

مطلب پیشنهادی: چگونگی شستن ظرف ریمل

 

کدام یک از انوع خط چشم بهتر است؟

انواع خط چشم در بازار وجود دارد که متناسب با نیاز های هر فردی طراحی شده است و نمی توان گفت یک مدل از نوع دیگر بهتر یا بد تر است. افراد بایستی با تناسب به نیاز ها و البته مهارتی که دارند یکی از این مدل ها را برای روتین پوستی خودشان انتخاب کنند. به طور کلی همه خط چشم ها خوب هستند اما باید افراد مدلی را انتخاب کنند که به نیاز های آنها نزدیک تر باشد.

حرف آخر

در این محتوا انواع خط چشم ها را برای شما معرفی کردیم و شما را با کارایی و البته تفاوت های آنها نیز تا حدی آشنا کردیم. انواع خط چشم به پنج دسته تقسیم می شدند که هر کدام را جداگانه در این محتوا بررسی کردیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید باشد و بتوانید با استفاده از آن محصولی که متناسب با نیاز ها و اهداف خودتان است را تهیه کنید. هر نظری یا سوالی که دارید حتما برای ما بنویسید تا به شما پاسخ دهیم.

محمد مهدی غلامی

پست های مرتبط

انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

  انواع ظروف کرم در بازار وجود دارد که هر کدام از…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی چیست؟

در این محتوا قصد داریم تا به تفاوت خط چشم مویی و…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

چگونگی شستن ظرف ریمل

ریمل ها از آن دسته محصولات آرایشی و بهداشتی هستند که در…

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید