صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : بطری اکریلیک چیست؟ و نحوه خرید آن

بطری اکریلیک چیست؟ و نحوه خرید آن

بطری اکریلیک چیست؟

بطری اکریلیک یکی از پر مصرف ترین و البته خاص ترین بطری هایی است که در بازار وجود دارد و کسب و کار های مختلفی از آن برای نگهداری محصولات خودشان استفاده می کنند. دلیل متمایز بودن این بطری ها نسبت به سایرین این است که ماده درون بطری قابل دیدن می باشد. در واقع بطری اکریلیک جنس پلاستیکی دارد اما فیزیک آن شبیه به شیشه است و شما می توانید ماده ای که درآن وجود دارد را مشاهده کنید. حتی تا حدی نور هم از این بطری ها عبور می کند. این خاصیت باعث افزایش زیبایی این بطری ها شده و از این نظر بر روی علاقه مشتریان هم تاثیر داشته است.

در واقع به دلیل زیبایی مشتریان بیشتر جذب این دسته از بطری ها می شوند از سمت دیگر به دلیل اینکه داخل خود بطری قابل دیدن هست حس اعتماد بیشتری هم به محصول دارند. البته این را باید بدانید که از بطری اکریلیک برای همه محصولات استفاده نمی شود و یکسری ویژگی هایی دارد که آن را محدود می کند. مهمترین ویژگی آن این است که از سایر ظروف و بطری ها پلاستیکی گران قیمت تر است ولی با این حال نسبت به شیشه قیمت بسیار مقرون به صرفه تری دارد.

 

مطلب پیشنهادی: گرانول پلی پروپیلن (PP) چیست؟

 

بطری اکریلیک

بطری اکریلیک چیست؟

بطری اکریلیک با نام شیمیایی پلی متیل متاکریلات (PMMA) یک ماده پلاستیکی است که در صنایع مختلفی از جمله مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، ساختمان سازی، شوینده ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از بطری ها با اینکه جنس اصلی آنها از پلاستیک است اما قدرت عبور نور و البته نشان دادن ماده درون خود را دارند. در واقع با وجود جنس پلاستیکی ساختار فیزیکی آنها شبیه به شیشه می باشد. همین ویژگی به خصوص باعث شده که برند های زیادی در صنایع مختلف برای بسته بندی محصولات خودشان از این نوع بطری ها و یا ظروفی از جنس اکریلیک استفاده کنند.

مهمترین صنعتی که از این ظروف استفاده می کند مواد غذایی و نوشیدنی است. در حال حاضر خیلی از نوشیدنی های محبوب دنیا از جمله نوشابه و یا برخی از نوشیدنی  های انرژی زا درون بطری ها اکریلیک به بازار عرضه می شوند. جدای از این موارد صنایع دیگری مثل آرایشی و بهداشتی هم از این جنس محصولات استفاده می کنند. به جز زیبایی که این نوع از بطری ها دارند باعث ایجاد حس اعتماد بیشتری برای مصرف کنندگان نیز می شوند. در واقع دیدن داخل ظروف برای خیلی از افراد مهم است و این طوری با اعتماد بیشتری محصول مورد نظرشان را خریداری می کنند.

 

مطلب پیشنهادی: پوکه ریمل چیست و چه کاربردی دارد؟

 

مزایا و معایب بطری اکریلیک

مزایا و معایب بطری اکریلیک

در این قسمت قصد داریم تا شما را هم با مزایای این نوع از ظروف و هم با معایبی که دارند آشنا کنیم. در واقع هر چیزی در این دنیا خوب صد در صد و یا بد صد در صد نیست و از این رو برای آشنایی بیشتر با این محصول بایستی هم مزایای آن و هم با معایب آن آشنایت کامل داشته باشید.

مزایای بطری اکریلیک:

  • دارای طراحی بسیار زیبایی است و برای اکثر مشتریان جذابیت بصری بالایی دارد. همین طور باعث ایجاد حس اعتماد در مشتریان می شود.
  • با توجه به زیبایی که دارد و شباهتی که با شیشه دارد از قیمت مقرون به صرفه ای بر خوردار است. نزدیک ترین نوع بطری و یا ظرف که خاصیت های مشابه را داشته باشد از جنس شیشه است که قیمت بالا تری دارد.
  • حمل و نقل آن آسان است و دیگر نیازی به نگرانی برای شکسته شدن ظرف و بطری وجود ندارد. برای همین حمل و نقل آسان تر و البته ارزان تری هم دارد.
  • آنها را می توان در طراحی های مختلفی در آورد. در واقع ساخت بطری اکریلیک با طراحی خاص بسیار راحت تر از بطری های شیشه ای است و زمان کمتری هم می برد.
  • برای کالا های مختلف از ارزان قیمت گرفته تا گران قیمت مناسب است و به واسطه زیبایی ای که دارد حس لاکچری بودن محصول را القا می کند. جدای از آن به دلیل پلاستیکی بودن جنس از قیمت مناسبی برخوردار است.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین بطری برای آب چیست؟

 

معایب بطری اکریلیک:

  • اگر درون ظروف اکریلیک محصولات تیز و برنده قرار داده شود باعث پاره شدن آن ظرف خواهد شد.
  • نمی توان محصولات داغ را درون آن نگهداری کرد و فقط برای محصولات سرد مناسب هستند. برای مثال نوشیدنی های داغ را نمی توان در آنها نگهداری کرد چرا که پلاستیکی هستند.
  • بعضی از آنها با طبیعت همگام نیستند و باعث آسیب به طبیعت می شوند با این حال اکثر آنها قابلیت بازیافت شدن را دارند.
  • با اینکه نسبت به ظروف شیشه ای ارزان تر هستند اما نسبت به ظروف و یا بطری های پلاستیکی گران قیمت تر می باشند.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

 

خرید بطری آکریلیک

بطری اکریلیک را از کجا بخریم ؟

اگر قصد تهیه بطری اکریلیک و یا ظروفی با این جنس را دارید اما نمی دانید که باید از کجا آن را تهیه کنید به این قسمت با دقت توجه کنید. شما باید قبل از خرید این ظروف به خصوص به صورت عمده اول با تامین کنندگان مختلف ارتباط بگیرید. پیدا کردن تامین کنندگان مختلف و البته ارتباط گرفتن با آنها کار زمان بری است و اصلا کار آسانی نیست.

جدای از آن شما باید قیمت و کیفیت محصولات آنها را هم ارزیابی کنیدو در مواردی بین آنها مقایسه انجام دهید. همه این موارد کار شما را برای خرید بطری اکریلیک سخت می کند.اما راه حل چیست؟ از کجا باید بطری اکریلیک را خریداری کنید؟ چه ویژگی هایی را باید هنگام خرید رعایت کنید؟ جواب همه این سوالات و نگرانی ها در قوطی است.

 

از قوطی به راحتی می تونی بطری اکریلیک که نیاز داری را بخری! اول مقایسه کن و بعد خریدت را انجام بده!

 

بله قوطی! یک بازار آنلاین که در زمینه ظروف فعالیت می کند. درست متوجه شدید بازار و نه یک تولید کننده! در واقع در قوطی تولید کنندگان و تامین کنندگان انواع مختلف ظروف و بطری از جمله بطری اکریلیک حضور دارند و محصولات خودشان را به اشتراک می گذارند. بنابراین دیگر نیاز نیست شما به دنبال آنها بگردید همه آنها یک جا حضور دارند. همچنین می توانید با تامین کنندگان به طور مستقیم ارتباط بگیرید و بین آنها از نظر قیمت و کیفیت مقایسه انجام دهید. جدای از همه این موارد در قوطی امکان این وجود دارد که شما نمونه یک محصول را اول از همه خریداری کنید و بعد بررسی کردن آن خرید نهایی خودتان را انجام دهید.

محمد مهدی غلامی

پست های مرتبط

انواع رژلب و معرفی کاربرد آنها

در دنیای نوین امروزی و با گذشت زمان، تأثیر تبلیغات و تمایل…

۲۵ خرداد ۱۴۰۳

اهمیت ظرف غذای سگ و نکات مهم در تهیه آن

اهمیت انواع ظرف غذای سگ چیست؟ چه نکاتی را باید در انتخاب…

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

انواع بطری شامپو

انواع بطری شامپو در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها…

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید