صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : قطره چکان آزمایشگاهی چیست؟

قطره چکان آزمایشگاهی چیست؟

قطره چکان آزمایشگاهی

قطره چکان آزمایشگاهی نوعی از ظروف قطره چکان است که در آزمایشگاه ها کاربرد بسیار زیاد و البته مهمی دارد. از این نوع ظروف برای ریختن و یا حل کردن مایعات مختلف آزمایشگاهی استفاده می کنند. به طور کلی این نوع از ظروف از دو جنس شیشه و یا پلاستیک ساخته می شوند، اگر قرار باشد ماده آزمایشگاهی که استفاده می شود اسیدیته بالایی داشته باشد و یا اینکه با پلاستیک واکنش خاصی دهد از شیشه برای نگهداری و البته پخش آن استفاده می کنند. در هر صورت چه قطره چکان آزمایشگاهی شیشه ای باشد چه پلاستیکی دارای سری و تلمبه ای پلاستیکی است که مایع درون خودش را خارج می کند.

 

مطلب پیشنهادی: بطری اکریلیک چیست؟

 

در آزمایشگاه اندازه بسیار اهمیت دارد برای همین اکثر قطره چکان های آزمایشگاهی دقیق می باشند و حتما مقدار مشخصی مایع را از خودشان خارج می کنند.قطره چکان ها می توانند کاربرد های مختلفی داشته باشند که با توجه به کاربردی که دارند اندازه و اشکال آنها نیز متفاوت می باشند. از این رو قطره چکان های آزمایشگاهی نیز می تواند نسبت به کارایی که دارند و استفاده ای که از آنها می شود در حجم و ابعاد مختلفی تولید شوند. به طور کلی این نوع قطره چکان ها کمی بزرگتر از قطره چکان هایی هستند که برای دارو ها و یا لوسیون های آرایشی استفاده می شوند.

 

مطلب پیشنهادی: رنگ اکریلیک چیست؟

 

dropper

قطره چکان آزمایشگاهی چیست؟

قطره چکان آزمایشگاهی یا dropper نوعی محصول است که می تواند شیشه ای یا پلاستیکی باشد. این محصولات دارای یک میله ای هستند که از جنس شیشه یا پلاستیک است و سمت دیگر آنها در واقع ته آنها که حالتی حبابی دارد از جنس لاستیک و قابل ارتجاع می باشد که باعث خارج شدن مایعات به صورت قطره ای می شود. از این نوع ظروف برای ریختن مایعات در ابعاد بسیار کم در اندازه یک قطره و یا 50 لاندا استفاده می شود. از ظرف قطره چکان آزمایشگاهی می توان برای آزمایشگاه های تحقیقاتی و یا بالینی استفاده کرد. در واقع هر نوع از آزمایشگاهی به این نوع ظروف تخصصی و بسیار کاربردی نیاز دارد.

در واقع قطره چکان ها به نوعی پیپت آزمایشگاهی حساب می شوند که کاربرد بسیار ساده تر و البته راحت تری دارند. از قطره چکان ها برای انتقال مایعات در حجم های پایین استفاده می شود و بیشتر هم برای کار های مثل انتقال معرف ها از آن استفاده می شود. اما بدون هیچ گونه شکی قطره چکان آزمایشگاهی جزو جدایی نشدنی از آزمایشگاه ها می باشد. در واقع می توانیم بگوییم آزمایشگاهی وجود ندارد که این نوع ظروف در آن حضور نداشته باشند. برای شناسایی مواد و یا حتی انتقال خیلی از مواد به صورت مایع باید مقدار کمی مایع جا به جا شود که برای اینکار از این ظروف بسیار کاربردی استفاده می کنند.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

 

کاربرد قطره چکان آزمایشگاهی چیست؟

قطره چکان آزمایشگاهی می تواند با توجه به نوعی که دارد در آزمایشگاه های مختلف کاربرد های بسیار متفاوتی داشته باشد اما با این حال یک سری از مهمترین کاربرد های این محصولات را در آزمایشگاه های مختلف برای شما بیان می کنیم.

کاربرد قطره چکان در آزمایشگاه تحقیقاتی

از قطره چکان ها می توان در آزمایشگاه های تحقیقاتی برای شناسایی و یا بررسی عملکرد یک سری مایع استفاده کرد. در واقع مایع های مختلفی را می توان با استفاده از این ظروف شناسایی کرد. به این صورت که معرف آن مایع را به وسیله قطره چکان بر روی آن میریزیم و بعد از چند ثانیه واکنشی اتفاق میافتند. از مهمترین معرف هایی که به وسیله این نوع از ظروف جابه جا می شوند می توان به تورنسل، فنیل فتالین، متیل اورانژ اشاره کرد. این نوع معرف ها کاربرد بسیار زیادی در آزمایشگاه ها دارند و برای استفاده از آنها حتما بایستی از قطره چکان آزمایشگاهی استفاده کرد.

 

مطلب پیشنهادی: انواع خط چشم و تفاوت آنها

 

نمونه خون

کاربرد قطره چکان در آزمایشگاه بالینی

قطره چکان ها در آزمایشگاه های بالینی نیز کاربرد بسیار زیادی دارند. در واقع در آزمایشگاه بیمارستان ها از این نوع ظروف استفاده زیادی می شود و مهمترین استفاده ای که از آن می شود انتقال مایعات خاص به نمونه خون و یا ادرار است.

یک سری از معرف ها و یا واکنش گر ها که باعث آنالیز دقیق تر نمونه های خون یا ادرار در آزمایش ها می شوند را بایستی با این نوع ظروف جا به جا کرد. دلیل اصلی آن هم این است که مایعات با حجم های بسیار کمی به وسیله این ظروف جابه جای می شوند و جدای از این موارد می توان از آنها برای کار های ساده دیگری مثل حل کردن مایعات مختلف استفاده کرد.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ریمل و کاربرد آنها

 

قطره چکان آزمایشگاهی را از کجا تهیه کنیم؟

اگر به دنبال خرید قطره چکان آزمایشگاهی هستید و هنوز نمی دانید این نوع ظروف را از کجا باید خریداری کنید حتما به ادامه این محتوا دقت کنید. برای خرید این نوع از ظروف ما به شما قوطی را پیشنهاد می کنیم. در قوطی شما می توانید با انواع تامین کنندگان ظروف آشنا شوید و بعد از بررسی محصولات آنها و همچنین سابقه کاری که دارند محصول مورد نظرتان را تهیه کنید.

در واقع قوطی یک مارکت پلیس است که در حوزه ظروف فعالیت دارد و در آن تامین کنندگانی با سابقه حتی بیش از ده سال حضور دارند و محصولات خودشان را به اشتراک می گذارند. شما هم می توانید با توجه به این موضوع محصول مورد نظرتان را پیدا کنید و بعد از گفتگو به طور مستقیم با خود تامین کنندگان و البته تهیه نمونه خرید کم ریسک تری را تجربه کنید.

قطره چکان

 

خرید قطره چکان آزمایشگاهی با قیمت استثنایی! 

 

حرف آخر

قطره چکان آزمایشگاهی نوعی ظرف بسیار کارآمد و البته کاربردی در آزمایشگاه های مختلف است. خیلی از آزمایش هایی که در بالین و یا تحقیقات صورت می گیرد بدون وجود قطره چکان ها غیر ممکن خواهد بود. کاربرد اصلی که این نوع از ظروف دارند در انتقال مایعات به خصوص معرف ها به نمونه ها و یا مایعات تحقیقاتی می باشد. از آنجایی که به میزان یک قطره و یا چند قطره می توان مایعات را با این ابزار انتقال داد بسیار برای کار های ریز و البته جزئئی آنها را مناسب کرده است.

محمد مهدی غلامی

پست های مرتبط

انواع رژلب و معرفی کاربرد آنها

در دنیای نوین امروزی و با گذشت زمان، تأثیر تبلیغات و تمایل…

۲۵ خرداد ۱۴۰۳

اهمیت ظرف غذای سگ و نکات مهم در تهیه آن

اهمیت انواع ظرف غذای سگ چیست؟ چه نکاتی را باید در انتخاب…

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

انواع بطری شامپو

انواع بطری شامپو در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها…

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید