صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : انواع قطره چکان ها

انواع قطره چکان ها

قطره چکان

قطره چکان های آرایشی از آن دسته محصولاتی هستند که در زمینه های مختلفی می توان از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال برای نگهداری محصولات آرایشی مثل انواع سرم ها، لوسیون ها و یا تقویت کننده های مژه ها می توان از این دسته ظروف استفاده کرد، که هم استفاده از آن آسان است و هم اینکه می توان مقدار معینی از نمونه ها را جا به جا کرد. یکی دیگر از نکاتی که وجود دارد این است که صرفا برای ظروف آرایشی نیست و حتی در ظروف درمانی مثل انواع قطره های چشم، گوش و بینی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

در کل استفاده از این نوع ظروف بسیار وسیع است و می توان از آنها در صنایع مختلف و برای نگهداری مواد بسیار مختلف استفاده کرد. در این محتوا قصد داریم تا شما را با انواع قطره چکان ها و البته کارایی آنها آشنا کنیم. قصد داریم تا به مدل های مختلف آن از نظر جنس و البته کارایی بپردازیم و در مورد نحوه صحیح استفاده هر کدام هم توضیح دهیم. چرا که قطره چکان های مختلف برای کار های مختلفی هم ساخته می شوند و کسب و کار هایی که قصد تهیه این محصول را دارند باید نسبت به این موضوع آگاه باشند.

 

مطلب پیشنهادی: قطره چکان آزمایشگاهی چیست؟

 

ظرف قطره چکان چیست؟

قطره چکان و یا ظرف قطره چکان وسیله ای است که به واسطه آن می توان محلولی مایع را به اندازه قطره استفاده کرد. در واقع این نوع از ظروف برای محصولاتی طراحی شده اند که از نوع مایع هستند و کارایی آنها نیز این است که می توان مایعات را با استفاده از آنها خیلی راحت استفاده کرد. چرا که استفاده از دست برای مالیدن مایعات کار دشواری است و یا اینکه در بعضی موارد بایستی فقط به اندازه یک قطره مایع برای کار های درمانی استفاده شود و نمی توان آن را با چیزی جایگزین کرد.

از این رو قطره چکان ظرف بسیار مهم و پر استفاده ای در صنایع آرایشی و بهداشتی می باشد. انواع محصولات آرایشی مثل سرم ها، لوسیون ها، مایعات شستشو و … را می توان در این نوع از ظروف نگهداری کرد. در واقع هر ماده آرایشی که مایع است را و قرار است بر روی سطح پوست قرار بگیرد را بهتر درون ظرف قطره چکان نگهداری کرد چرا که استفاده از آن بسیار راحت است و همچنی می توانند از محصولات بسیار خوب محافظت کنند.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

 

انواع قطره چکان

در کنار این موارد از ظرف قطره چکان در صنعت درمانی هم استفاده می شود. در واقع از این نوع ظروف برای نگهداری انواع مایعات درمانی استفاده می کنند مانند انواع قطره های چشم، بینی و گوش از این نوع ظروف برای انتقال استفاده می شود.

در واقع از آنجایی که به راحتی مایع مورد نظر به میزان یک قطره الی چند قطره از آن خارج می شوند می توان مورد استفاده قرار بگیرد. از این رو کارایی این نوع محصول بسیار زیاد است و نمی توانیم آن را محدود به یک ظرف مختص یک نوع محصول کنیم. جدای از این از قطره چکان ها برای کار های دیگری هم استفاده می شود که خیلی زیاد نیست ولی بعضا روغن های مکانیکی را نیز با این ظروف بر روی وسیله ها میمالند.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین روش نگهداری قهوه چیست؟

 

انواع قطره چکان ها

در این قسمت قصد داریم تا شما را با انواع قطره چکان ها و تنوع آنها آشنا کنیم. هر قطره چکان متناسب با کاری که انجام می دهد باید از جنس خاصی تهیه شود و جدای از این بایستی متناسب با کاری که قرار است انجام دهد طراحی شود. برای همین ساخت و البته طراحی این نوع از ظروف هم کار آسانی نیست و کسب و کار ها بایستی قبل از خرید محصول مورد نظرشان به این موارد توجه داشته باشند.

قطره چکان آرایشی

قطره چکان آرایشی

قطره چکان آرایشی به نوعی از ظروف گفته می شود که برای کارهای آرایشی از آن استفاده می کنند از این رو می توان از جنس های پلاستیکی برای ساخت آن استفاده کرد. دلیلش هم این است که قرار نیست واکنش خاصی بین ماده آرایشی و ظرف اتفاق بیافتد ولی اگر ماده آرایشی خاص باشد و امکان این را داشته باشد که با پلاستیک واکنش دهد بایستی در ظروف شیشه ای آنها را نگهداری کرد تا احتمال خراب شدن آن کاهش پیدا کند. ولی به طور کلی اکثر مواد آرایشی با ظروف پلاستیکی واکنش نمی دهند پس بهتر است در این نوع از ظروف نگهداری شوند.

 

مطلب پیشنهادی: شمع جار چیست؟

 

چرا که ظروف پلاستیکی قیمت مقرون به صرفه ای دارند و با توجه به این نکته قیمت نهایی محصول آرایشی هم به واسطه قیمت قطره چکان تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. نکته دیگر این است که طرح دادن به محصولات پلاستیکی کار بسیار ساده تری است تا اینکه بخواهیم طرح خاصی را به ظروف شیشه ای بدهیم. همچنین رنگ آمیزی و طرح های رنگی را می توان به ظروف پلاستیکی داد که محصول را برای مشتریان جذاب تر کند.

با توجه به همه این موارد می توان گفت در صورتی که ماده آرایشی ما با ظروف پلاستیکی واکنشی ندهد بهتر است که آنها را درون ظرف قطره چکان از جنس پلاستیک قرار دهیم و در بازار عرضه کنیم. هنگام عرضه هم ظروف پلاستیکی مزایای بیشتری دارند چرا که حمل و نقل آنها را می توان به راحتی انجام داد و نیازی نیست که فکری برای شکسته شدن احتمالی ظروف بکنیم. برای همین اگر شما کسب و کاری هستید که در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنید بهتر است از ظروف قطره چکان با جنس پلاستیکی استفاده کنید .

قطره چکان درمانی

قطره چکان درمانی

بطری قطره چکان درمانی برای محصولاتی مثل انواع قطره های گوش، بینی و چشم کاربرد دارند و کار اصلی که انجام می دهند در زمینه درمان است. نکته مهمی که در این نوع از ظروف باید توجه شود این است که زیبایی آنها تقریبا هیچ اهمیتی ندارد و چیزی که مهم است کارایی است که این نوع ظروف باید داشته باشند. در واقع بایستی به نحوی طراحی شوند که استفاده از آنها برای بیماران آسان باشد چرا که اکثر این دارو ها را پزشک تجویز می کند و مشتریان حق انتخابی نسبت به خرید آن ندارند. دوم اینکه حتی هنگام خرید محصولات درمانی مشتریان بیش از آن که به زیبایی محصول توجه کنند به کارایی آن توجه می کنند.

 

مطلب پیشنهادی: بطری اکریلیک چیست؟

 

برای مثال باید قطره چکانی که برای گوش استفاده می شود به نوعی طراحی شود که ساده تر وارد گوش شود و یا اینکه درب مخصوصی برای تزریق مایع به گوش داشته باشد. و یا باید به خاصیت درمانی مایعات توجه ویژه ای شود نبایستی مایعات درمانی را در ظروفی قرار داد که خیلی راحت تخریب می شوند و یا اینکه احتمال واکنش دادن آنها با مایع درمانی وجود دارد قرار داد.

چرا که این مورد میتواند برای سلامتی بیماران مشکل حادی ایجاد کند چون اکثر قطره ها به قسمتی از بدن تزریق می شوند که حساس هستند مانند چشم ها و گوش پس باید از ظروف شیشه ای استفاده کرد. ظروف شیشه ای به دلیل نداشتن قدرت واکنش پذیری بسیار ظروف ایمنی هستند و برای مصارف درمانی از آنها استفاده زیادی می شود.

با این حال اگر مایع درمانی ثابت شده باشد که با ظروف پلاستیکی واکنش نمی دهد می توان از آنها برای نگهداری محصولات مختلف استفاده کرد ولی با این همه استفاده از این موارد باید با دقت زیادی انجام شود. برای همین اگر شما یک کسب و کاری هستید که در حوزه درمان فعالیت می کنید بیش از اینکه بدنبال ظروفی بگردید که دارای زیبایی باشند بایستی به دنبال ظروفی باشید که عملکرد مناسبی دارند باشید.

این تفاوت بسیار مهم است با اینکه ظروف شیشه ای قیمت گران تری از ظروف پلاستیکی دارند ولی حداقل شما مطمئن می شوید که محصول درمانی شما قرار نیست خراب و یا فاسد شود از این طریق می توانید محصول مورد نظرتان را در بهترین شرایط نگهداری کنید. در ضمن فراموش نکنید که بایستی محصول مورد نظرتان را از جایی تهیه کنید که مدارک و استاندارد های لازم را حتما داشته باشد.

 

مطلب پیشنهادی: پوکه ریمل چیست و چه کاربردی دارد؟

 

مزایای قطره چکان

مزایای ظرف قطره چکان

  • باعث تسهیل استفاده از مواد آرایشی و درمانی می شود که فرم مایع دارند و جلوی استفاده نادرست و عیر موثر آنها را می گیرد. همچنین به مصرف کنندگان حس بهتری هنگام استفاده می دهد چرا که بهداشتی تر و البته ساده تر است.
  • می توان از آنها برای نگهداری انواع مختلف مواد درمانی و بهداشتی مایع استفاده کرد. همچنین می توان درب و قطره آنها را طوری تعیین کرد که بر روی میزان ریختن مایعات نیز تاثیر گذار باشد.
  • می توان آنها را در اشکال مختلی طراحی و ساخت همچنین نوع جنس آنها را هم متناسب با نوع ماده ای که درون آنها قرار داده ایم می توان تغییر داد. برای مثال در ظروف درمانی از جنس شیشه و در ظروف بهداشتی از هر دو جنس می توان استفاده کرد.
  • استفاده از آنها بسیار ساده است و نیاز به آموزش ندارد با این حال کار مصرف کنندگان را تا حدی بسیار زیادی ساده کرد است. در واقع با یک مکانیزم آشنا و ساده کار بسیار دقیق و راحتی انجام داده می شود.
  • اکثر ظروفی که این محصولات را دارند دارای خاصیت بازیافت می باشد که مشکل محیط زیست را می تواند تا حد زیادی حل کند. با این حال کسب و کار ها بایستی توجه داشته باشند که بهتر است از محصولاتی استفاده کنند که برای محیط زیست مناسب باشد و باعث آلودگی نشود.

 

مطلب پیشنهادی: چگونگی شستن ظرف ریمل

 

معایب ظرف قطره چکان

  • بزرگترین مشکل ظروف قطره چکان این است که نمی توان از آنها برای انتقال مایعاتی که کمی دانسیته بالایی دارند استفاده کرد. در واقع مایعاتی مثل روغن ها که غلیظ تر از آب هستند به سختی از طریق این نوع از قطره ها قابل استفاده می باشند. با این حال درب قطره چکان هایی وجود دارند که می توانند این مشکل را تا حدی خیلی زیادی آسان تر کنند.
  • مورد بعدی این است که مصرف کنندگان این نوع ظروف در واقع کسب و کار هایی که برای محصولات خودشان می خواهند از این ظروف استفاده کنند بایستی مراقب باشند که محصولی انتخاب کنند که متناسب با کار آنها باشد. در واقع بایستی این را بدانند که محصولشان با ظروف پلاستیکی واکنش می دهد یا خیر. اگر نمی دهد که مشکلی نیست ولی اگر امکان واکنش هست حتما از ظروف شیشه ای باید برای این کار استفاده کنند.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ریمل و کاربرد آنها

 

خرید قطره چکان

ظرف قطره چکان را از کجا بخریم ؟

قصد خرید ظرف قطره چکان را دارید، اما نمی دانید باید از کجا خریداری کنید؟ در این قسمت قصد داریم تا به شما کمک کنیم تا بتوانید محصول مورد نظرتان را ساده تر انتخاب کنید. اگر به دنبال خرید ظروف می گردید پیشنهاد ما قوطی است شما در این سایت می توانید تامین کنندگان مختلف را از نظر قیمت و سابقه کار و خیلی المان های دیگر مقایسه کنید. در واقع قوطی یک بازار آنلاین است که در آن تامین کنندگان انواع ظروف از جمله قطره چکان حضور دارند و محصولات خودشان را به اشتراک گذاشته اند.

شما می توانید به راحتی در قوطی محصول مورد نیاز خودتان را پیدا کنید و بعد از مقایسه بین تامین کنندگان مختلف با هر کدام که دوست دارید به صورت مستقیم ارتباط بر قرار کنید. در واقع دیگر نیازی نیست زمان بگذارید تا به سراغ تامین کنندگان بروید همه آنها را می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید و با آنها ارتباط بر قرار کنید. جدای از این موارد این امکان وجود دارد که شما اول نمونه محصول را تهیه کنید و بعد از آن خرید نهایی خودتان را داشته باشید. در واقع با قوطی شما کم ریسک تر می توانید خرید خودتان را انجام دهید.

 

برای خرید انواع قطره چکان ها و ظروف کافی است به قوطی مراجعه کنید!

 

حرف آخر

در این محتوا سعی کردیم تا شما را با انواع قطره چکان و کاربرد آنها آشنا کنیم همچنین در مورد ویژگی هایی هر یک از آنها نیز با شما گفت و گو کردیم. از حالا شما می توانید محصولات خودتان را متناسب با دانشی که اینجا یادگرفتید در ظروف مناسب قطره چکان قرار دهید. دقت داشته باشید که برای تهیه این محصولات حتما باید وقت زیادی بگذارید چرا که قرار است بسته بندی شما و یک نوع نشان مهم برای برندی باشد که شما ساخته اید. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید حتما نظرات خودتان را برای ما یادداشت کنید.

محمد مهدی غلامی

پست های مرتبط

انواع رژلب و معرفی کاربرد آنها

در دنیای نوین امروزی و با گذشت زمان، تأثیر تبلیغات و تمایل…

۲۵ خرداد ۱۴۰۳

اهمیت ظرف غذای سگ و نکات مهم در تهیه آن

اهمیت انواع ظرف غذای سگ چیست؟ چه نکاتی را باید در انتخاب…

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

انواع بطری شامپو

انواع بطری شامپو در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها…

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید