صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : 8 روش شستن ریمل ضد آب

8 روش شستن ریمل ضد آب

شستن ریمل ضد آب

شستن ریمل ضد آب یکی از مواردی است که خیلی از خانم ها بعد از انجام آرایش با آن مواجه می شوند و البته یک مشکل هنگام پاک کردن آرایش برای آنها می باشد. از آنجایی که ریمل ها بسیار کاربردی هستند و البته بر روی قسمت مژه ها بر خورد دارند برای جلوگیری از پاک شدن آن ها در مقابل آب باران، اشک و یا عرق از ریمل ضد آب استفاده می شود که بسیار ماده بهداشتی خوب و کاربردی هم می باشد.

اما یکی از بزرگترین مشکلات آن این است که نمی توان به راحتی آن را با آب شست و از آنجایی که مژه ها هم به چشم نزدیک هستند نمی توان برای شستن آن از مواد شستشو دهنده ای مثل صابون و … هم زیاد استفاده کرد.چرا که باعث سوزش چشم و البته صدمه به چشمان می شود. برای همین یک سری راهکار ها را قرار است در طول این محتوا به شما آموزش دهیم که با توجه به آنها بتوانید خیلی راحت شستن ریمل ضد آب خودتان را بدون هیچ گونه دردسری انجام دهید.

 

مطلب پیشنهادی:چگونگی شستن ظرف ریمل

 

اگر شما هم قصد دارید با طریق شستن ریمل ضد آب آشنا شوید کافی است که این محتوا را تا پایان مطالعه کنید و با راهکار های مختلفی که به شما آموزش می دهیم به راحتی این کار را انجام دهید. اما اول از همه باید بدانید که ریمل ضد آب چیست و چه کاربردی دارد.

ریمل ضد آب چیست؟

ریمل ضد آب یا (Waterproof Mascara) محصول آرایشی از دسته ریمل ها می باشد که کارایی مشابه با سایر ریمل ها دارد اما یک تفاوت مهم دارد. آن هم این است که در برابر آب و کلا مایعات مقاوم است و به راحتی از بین نمی رود. برای همین بعد از استفاده از این محصولات دیگر نباید نگران این باشید که آرایش شما در هنگام اشک ریختن، عرق و یا آمدن باران خراب شود.

حتی می توانید با استفاده از این نوع ریمل ها به راحتی به استخر بروید و با این حال آرایش شما باز هم سر جای خودش خواهد بود. در مطلبی کامل تر ما برای شما انواع ریمل ها را معرفی کردیم که اگر علاقه مند بودید می توانید مطالعه کنید.

ریمل ضد آب

طریقه شستن ریمل ضد آب

در این قسمت قصد داریم تا شماره با چند روش شستن ریمل ضد آب آشنا کنیم که بسیار کاربردی هستند. با استفاده از این روش ها می توانید به راحتی مواد آرایشی ریمل ضد آب خودتان را تمیز کنید. با توجه به نوع آرایش و البته موادی که در دسترس دارید می توانید از روشی استفاده کنید که برای شما راحت تر و البته سریع تر از سایر روش های دیگه است. فراموش نکنید که اگر نیاز به انواع پوکه ها و ظروف آرایشی و بهداشتی دارید می توانید محصول مورد نظر خودتان را از طریق قوطی خریداری کنید.

 

خرید انواع پوکه ریمل خودتان را می توانید از قوطی انجام دهید!

 

1) استفاده از محلول های پاک کننده

یکی از سریع ترین روش ها و البته آسان ترین روش ها برای پاک کردن ریمل ضد آب استفاده از محلول های پاک کننده آرایش مثل میسلارواتر و ژل های شستشو می باشد. کافی است یک تکه پنبه را یا یک تکه پد مخصوص آرایش پاک کن را با محلول های پاک کننده آغشته کنید و بعد به آرامی آنها را بر روی مژه های خودتان بکشید.

بعد از اینکه این فرآیند را انجام دادید با یک تکه پنبه آغشته با آب به آرامی آرایش خودتان را پاک کنید همچنین در آخر می توانید این کار و تکرار کنید که به خوبی همه آرایش پاک شود. فرآموش نکنید که به هیچ عنوان محلول های پاک کننده را بر روی قسمت چشم خود نکشید چرا که می توانند باعث سوزش شدید چشم های شما شوند.

در واقع تنها مشکل این روش این است که می تواند به چشم ها شما در صورتی که دقت نکنید آسیب بزند پس بهتر است از فرد دیگری بخواهید تا آرایش شما را پاک کند و قسمت شستشو با آب را خودتان انجام دهید. هر چند که کار سختی نیست اما بهتر است تا جای ممکن از جلوی ورود محلول های پاک کننده به درون چشم های خودتان جلوگیری کنید.

 

مطلب پیشنهادی: پوکه ریمل چیست و چه کاربردی دارد؟

 

2) استفاده از روغن های مختلف

یکی از مهمترین روش ها برای پاک کردن آرایش و البته ریمل های ضد آب استفاده کردن از روغن های طبیعی می باشد. برای مثال برای شستن ریمل ضد آب می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. استفاده از این روغن ها نه تنها کمک می کند تا شما آرایش خودتان را پاک کنید بلکه بر روی زیبایی مژه های شما و حتی رشد آن ها هم تاثیر گذار است . در واقع با استفاده از روغن شما با یک تیر دو نشان خواهید زد.

برای استفاده از این روغن ها نیز مانند محلول های پاک کننده آرایش می توانید از پد های پنبه ای استفاده کنید. بعد از اینکه مژه های خودتان را از آرایش پاک کردید می توانید آنها را شستشو دهید و کاملا مژه های بدون آرایشی را خواهید داشت. بهتر است هنگام استفاده از این روغن ها هم دقت کنید تا مواد وارد چشم های شما نشوند هر چند که خیال شما راحت تر خواهد بود چرا که از مواد شیمیایی در ساخت آنها استفاده نشده است و اگر هم بر روی چشم ها ریخته شود فقط باعث سوزش می شود. تاثیر چندانی بر روی عملکرد چشم ها به احتمال خیلی زیاد نخواهد داشت.

پاک کردن ریمل ضد آب

 

مطلب پیشنهادی: انواع قطره چکان ها

 

3) استفاده از شستشو دهنده های ملایم

یکی دیگر از راه های بسیار کارآمد برای شستن ریمل ضد آب استفاده از شستشو دهنده های ملایم مثل شامپو بچه می باشد. از آنجایی که اسیدیته و البته سولفات شامپو های کودکان بسیار کم است و باعث سوزش چشم ها نمی شود می توان از این شستشو دهنده ها و یا سایر شستشو دهنده های مشابه استفاده کرد تا ریمل ضد آب خودتان را پاک کنید. البته دقت داشته باشید که این روش نیاز به صبر بیشتری نسبت به روش ها قبلی می خواهد و هم اینکه باید بدانید به دلیل غیر سوزش بودن نباید فکر کنید که نباید هنگام استفاده دقت داشته باشید.

حتی با توجه به این مورد که جلوی سوزش چشم ها را می گیرد اما شما باید هنگام استفاده تا جای ممکن دقت کنید که ماده شستشو وارد چشم هایتان نشود وگرنه می تواند باعث صدمه به چشم های شما در طولانی مدت شود. و همی اینکه بخشی از خوده ماده ریمل نیز ممکن است وارد چشم های شما شود.

 

مطلب پیشنهادی: بطری اکریلیک چیست؟

 

4) شیر پاک کن

می توانیم بگوییم بدون شک برای خانم هایی که به سوزش چشم ها بسیار حساس هستند و در کنار آن به دنبال یک ماده برای شستن ریمل ضد آب خودشان می گردند که قوی و مفید باشد بهترین انتخاب استفاده از شیر پاک کن ها می باشد. این محصولات بافت کرم مانندی دارند که می توان از آنها برای پاک کردن انواع آرایش ها از جمله ریمل ها هم استفاده کرد. خوبی این محصولات این است که باعث سوزش چشم ها نمی شود و در کنار آن به دلیل بافت نرم کنندگی و کرمی که دارند جلوی خشک شدن مژه ها و پشت پلک ها را هم به خوبی می گیرد.

استفاده از شیر پاک کن ها هم می تواند یک گزینه مناسب برای خانم هایی باشد که نسبت به مواد شیمیایی حساس هستند اما قطعا از نظر اقتصادی به صرف نیست. اما وقتی حرف از زیبایی و اهمیت رسیدگی می شود خیلی ها ترجیح می دهند از محصولی استفاده کنند که قیمت خوبی نداشته باشد اما بدون آسیب رساندن به فرد کاری که باید را انجام دهد. پس شیر پاک کن نیز می تواند گزینه دیگری برای پاک کردن ریمل ضد آب باشد.

 

مطلب پیشنهادی: تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی

 

5) کرم سرد

کرم سرد یک ماده آرایشی بسیار خوب برای پاکسازی و البته نرم کردن پوست و بخش هایی از صورت می باشد که حساس می باشند. اما یکی دیگر از کارایی هایی که این دسته محصولات دارند در پاک کردن مواد آرایشی و بهداشتی ضد آب می باشد. در واقع با استفاده ار کرم سرد هم می توانید شستن ریمل ضد آب را انجام دهید و هم اینکه بخش از صورت خودتان را هم نرم و پاکسازی خواهید کرد. دقت داشته باشید برای استفاده به میزان بسیار کمی از این کرم بر روی بخش مژه ها و پلک های خودتان قرار دهید.

بعد از چند ثانیه با استفاده از پد های آرایش پاک کن و یا پنبه آن قسمت را پاک کنید و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. با استفاده از این روش می توانید خیلی راحت ماده آرایشی باقی مانده و ضد آب را بشویید.

تمیز کردن ریمل ضد آب

 

مطلب پیشنهادی: انواع خط چشم و تفاوت آنها

 

6) دستمال مرطوب

یکی از روش های بسیار پر کاربرد در هنگام پاک کردن ریمل ضد آب استفاده از دستمال مرطوب می باشد. شما می توانید با استفاده از دستمال مرطوب انواع آرایش های خودتان را پاک کنید با این حال از آن برای شستن ریمل ضد آب هم استفاده می شود. از آنجایی که دستمال های مرطوب برای کودکان هم قابل استفاده است در آن ها خبری از مواد شیمیایی سنگین و سوزاننده نیست و می توانید بدون ریسک از آن ها استفاده کنید.

برای شروع کافی است دستمال مرطوب را به صورت دورانی بر روی پلک ها و مژه های خودتان بکشید و بعد از چند ثانیه آن قسمت را با آب شستشو دهید. فراموش نکنید که به هیچ عنوان این کار را با دسمال های زبر انجام ندهید و حتی در هنگام استفاده از دستمال مرطوب آن را محکم بر روی مژه های خودتان نکشید چرا که می تواند بر روی ریشه مژه های شما تاثیر منفی بگذارد.

 

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین کرم آبرسان

 

7) بالم پاک کننده آرایش

بالم پاک کننده آرایش جزو محصولات پاک کننده ای است که به تازگی وارد بازار شده است و از آن برای پاک کردن انواع آرایش ها استفاده می شود. استفاده از این محصولات بسیار ساده است و می توانید از آن در کنار پاک کردن آرایش ها برای مرطوب کردن آن قسمت صورت هم استفاده کنید. برای استفاده از این محصولات کافی است که آن را به صورت دورانی بر روی پلک و مژه های خودتان بکشید.

بعد از اینکه این مرحله را انجام دادید می بایست که آرایش را با دقت پاک کنید و بعد از آن به آرامی با استفاده از آب آن قسمت را شستشو دهید. فراموش نکنید که حتما قبل از استفاده دست های خودتان را به خوبی بشویید تا جلوی ورود آلودگی های محیطی ناخواسته را بگیرید.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

 

8) وازلین یا کرم مرطوب کننده

وازلین و کرم مرطوب کننده هم می توانند برای پاک کردن مواد آرایشی مثل ریمل ها مورد استفاده قرار بگیرند. در واقع این دسته از محصولات به دلیل اینکه پای چربی و روغنی دارند می توانند به خوبی مواد بهداشتی مختلف را پاک کنند. فراموش نکنید که نباید به هیچ عنوان هنگام استفاده حواس پرتی کنید چرا که با وارد شدن این مواد به چشم ها می توانید تا حد زیادی به چشم های خودتان آسیب بزنید.

از آنجایی که اکثر خانم ها در روتین خودشان از کرم مرطوب کننده استفاده می کنند و البته وازلین هم در هر خانه ای پیدا می شود می توانید خیلی راحت با استفاده از این مواد کار شستن ریمل ضد آبی که مد نظر داشتید را انجام دهید هر چند که استفاده از آن باید به اندازه باشد.

استفاده از ریمل ضد آب

 

مطلب پیشنهادی:رنگ اکریلیک چیست؟

 

نکات پاک کردن ریمل ضد آب

  • فراموش نکنید که ریمل ها در قسمتی از صورت استفاده می شوند که بسیار حساس است پس هنگام پاک کردن ریمل بایستی این کار را با آرامش و بدون هیچ گونه عجله ای انجام دهید.
  • به هیچ عنوان نباید به قسمت پلک ها، چشم و یا مژه های خودتان با استفاده از پد های آرایش پاک کن فشار وارد کنید. این کار نه تنها باعث نمی شود که آرایش شما سریع تر شسته شود بلکه باعث می شود به چشم و یا مژه های خودتان هم آسیب بزنید.
  • تا جای ممکن از مواد آرایش پاک کنی که اسیدیته بالایی دارند وباعث سوزش چشم ها می شوند استفاده نکنید چرا که در غیر این صورت می توانید در طولانی مدت به چشم هایتان آسیب بزنید.
  • نباید پنبه را به صورت مستقیم بر روی چشم ها بکشید بلکه سعی کنید از حرکت دورانی و آرام برای پاک کردن آرایش های خودتان استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان از دستان خودتان برای پاک کردن آرایش به خصوص پاک کردن ریمل ضد آب استفاده نکنید چرا که می تواند باعث انتقال آلودگی ها به چشم های شما شود.
  • استفاده از محصولاتی که حاوی پایه روغن و چربی می باشد برای پاک کردن مواد آرایشی ضد آب مناسب است.
  • در آخر حتما بایستی قسمتی را که پاک کردید را با استفاده از یک روغن طبیعی مثل روغن نارگیل و یا یک کرم مرطوب کننده نرم نگهدارید. در غیر این صورت در طوب زمان پوست منطقه ای که آرایش می کنید خشک خواهد شد و می تواند باعث اگزما های پوستی مختلفی شود.
  • برای پاک کردن ناحیه چشم ها از پاک کننده های عادی مثل دستمال های کاغذی استفاده نکنید چرا که برای این ناحیه بیش از اندازه خشن و زبر هستند و می توانند به این ناحیه آسیب جدی برسانند.

 

مطلب پیشنهادی: با شیشه خالی عطر چه کنیم؟

 

پاک کردن ریمل ضد آب

حرف آخر

در این محتوا سعی کردیم تا اول شما را با ریمل ضد آب و بعد از آن با روش های شستن ریمل ضد آب آشنا کنیم. یکی از مهمترین نیاز های خانم ها بعد از آرایش کردن و استفاده کردن از این نوع ریمل ها پاک کردن آن ها است که کار بسیار سخت و دشواری می باشد. برای همین بایستی از روش ها و راه حل هایی استفاده کنید که بتوانید به راحتی و البته بدون آسیب ناحیه پوست و یا مژه خودتان را پاک کنید. در این محتوا هم ما برای شما مهمترین و البته بهترین روش هایی که با استفاده از آنها می توانید ریمل ضد آب را پاک کنید را معرفی کردیم.

در آخر هم یکسری نکات را برای شما گوش زد کردیم تا هنگام پاک کردن ریمل ضد آب به آنها دثت داشته باشید. از آنجایی که این قسمت از ناحیه صورت حساس است و البته پلک ها هم بسیار حساس هستند بایستی با آرامی و لطافت با استفاده از مواد خاص آنها را تمیز کنید. و همچنین نباید خیلی محکم و خشن در هنگام تمیز کردن از مواد شستشو دهنده استفاده کنید چرا که می تواند بر روی سلامت چشم ها و پلک های شما تا حد زیادی تاثیر بگذارد.

محمد مهدی غلامی

پست های مرتبط

انواع رژلب و معرفی کاربرد آنها

در دنیای نوین امروزی و با گذشت زمان، تأثیر تبلیغات و تمایل…

۲۵ خرداد ۱۴۰۳

اهمیت ظرف غذای سگ و نکات مهم در تهیه آن

اهمیت انواع ظرف غذای سگ چیست؟ چه نکاتی را باید در انتخاب…

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

انواع بطری شامپو

انواع بطری شامپو در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها…

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید