صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : خط چشم مناسب برای انواع صورت و چشم

خط چشم مناسب برای انواع صورت و چشم

خط چشم مناسب برای انواع چشم

خط چشم مناسب برای انواع چشم ها می تواند متفاوت باشد. در واقع چشم ها بخش بسیار مهمی در صورت هستند که زیبایی صورت تا حد قابل توجهی می توانند بیشتر کنند. می توانیم بگوییم که چشم ها تاثیر فوق العاده ای بر روی زیبایی صورت، نگاه و همچنین جذابیت بصری دارند. در واقع این چشم ها هستند که در اولین برخورد با طرفین مقابل دیده می شوند و در ذهن هم به خاطر سپرده می شود. در این محتوا قصد داریم تا به شما خط چشم مناسب برای انواع چشم ها را معرفی کنیم. از این پس شما می توانید به راحتی چشم های خودتان را به صورتی آرایش کنید که زیبایی بیشتری داشته باشد.

در واقع بعد از این محتوا شما متناسب با فرم صورت و چشمی که دارید خط چشم مناسب را یاد میگیرید و با انجام دادن آن به زیبایی چهره خودتان اضافه خواهید کرد. اگر شما هم با مشکل آرایش کردن چشم های خودتان مواجه هستید و نمی دانید که بهتر است از چه نوع خط چشمی استفاده کنید و یا آرایش خط چشم شما باید به چه گونه ای باشد دیگر نیازی نیست نگران باشید. جواب همه این سوالاتی که دارید را در این محتوا پیدا خواهید کرد. حتما این محتوا را تا پایان با دقت مطالعه کنید و با توجه به فرم و حال چشم هایی که دارید بهترین نوع آرایش را برای صورت خودتان پیدا کنید.

 

مطلب پیشنهادی: انواع خط چشم و تفاوت آنها

 

معرفی انواع خط چشم مناسب با فرم صورت

اول از همه بایستی فرم صورت خودتان را پیدا کنید و بعد از آن به دنبال فرم چشم هایتان باشید. در واقع صورت نقش اساسی تری در هنگام آرایش کردن ایفا می کند. در واقع اولویت با فرم صورت شما است. انواع مختلفی فرم صورت داریم که هر کدام ویژگی های و مزایای خودشان را دارند. هر نوع فرم صورتی زیبا است به شرطی که مدل های مو، آرایش و استایل هم متناسب با آن فرم صورتست شود. اول از همه می خواهیم شما را با انواع خط چشم مناسب با فرم صورت آشنا کنیم.

بعد از آن هم به سراغ آشنا کردن شما با انواع فرم های چشم خواهیم رفت. در واقع بهترین نوع آرایش خط چشم زمانی اتفاق میافتد که نوع آرایش شما فرم صورت و چشم های شما باشد. هر چقدر به این دو معیار آرایشی که انجام می دهید نزدیک تر باشد نتیجه آن زیبایی و جذابیت بیشتر چشم های شما خواهد بود. پس به خوبی به این نکاتی که در ادامه برای شما می گوییم دقت کنید تا بتوانید یک آرایش منحصر به فرد و البته جذاب برای چشم های خودتان بکشید.

 

مطلب پیشنهادی: تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی چیست؟

 

خط چشم مناسب برای انواع صورت

صورت گرد

در این نوع فرم از صورت گونه ها پر هستند و صورت به صورت گرد و دایره ای شکل می باشد. در واقع زاویه خاصی در فرم صورت وجود ندارد و دقیقا مهمترین نکته در هنگام آرایش کردن این نوع فرم از صورت ساختن زاویه ای می باشد. به طور کلی چهره های گرد و البته تو پور بایستی سعی کنند با استفاده از انواع لوازم آرایشی صورت و چهره خودشان را زاویه دار تر کنند. این کار می تواند بر روی جذابیت چهره آنها تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

با توجه به این که در صورت های گرد فاصله بین لب و بینی و همچنین پیشانی نزدیک به یکدیگر است نبایستی از آرایش های نازک استفاده کرد. به طور کلی بهترین خط چشم برای صورت گرد حالتی است که ضخیم باشد. هر چند که این ضخیم بودن نباید بیش از اندازه باشد. در کنار این موضوع می توانید برای آرایش کردن ابرو های خودتان ابرو ای کشیده و زاویه دار را در نظر بگیرید این نوع از ابرو ها برای صورت های گرد بسیار مناسب می باشد. در کنار آن با کشیدن خط چشم ضخیم و بالدار می توانید زیبایی چشم های خودتان را بیشتر از قبل به رخ بکشید.

 

مطلب پیشنهادی: 8 روش شستن ریمل ضد آب

 

صورت مربعی شکل

این نوع از فرم صورت بسیار زیبا اما ریسک پذیر است. در واقع اگر بلد نباشید آرایش مناسب این نوع فرم از صورت را انجام دهید احتمالا بخش مهمی از پتانسیل زیبایی چهره خودتان را تا به امروز نشان نداده اید. صورت مربعی شکل به دلیل داشتن زوایای بسیار تند و البته بسیار دقیق یک چهره با اعتماد به نفس و البته تا حدی مردانه را ایجاد می کند. خانم ها می توانند با استفاده از آرایش خیلی راحت این پتانسیل اعتماد به نفس را نگه دارند اما فرم منسجم و مردانه فرم صورت را زنانه و زیبا تر کنند. برای این کار کافی است به نکاتی که در ادامه اشاره می کنیم دقت کنید.

در این نوع فرم صورت بایستی خانم ها سعی کنند فرم صورتشان را به سمت گرد کردن و حالت بیضی متمایل کنند. در واقع فرم بیضی یکی از بهترین حالت های چهره است و نه زوایای تند مربعی شکل را دارد و نه این که به اندازه چهره گرد حالت دایره ای دارد.

خط چشم مناسب برای صورت مربعی شکل حالتی است که خط چشم ها به صورت عادی کشیده شوند اما این کار بایستی با براش گرد انجام شود. انجام این کار با براش گرد زوایای تند صورت را متعادل می کند. استفاده از ریمل در فرم صورت مربعی شکل بسیار مهم و تاثیر گذار است. همچنین ابرو های خودتان را به هیچ عنوان تیز و کمانی شکل نکنید.

صورت قلبی شکل

فرم صورت قلبی شکل شاید در نگاه اول شبیه به فرم الماسی به نظر برسد اما تفاوت بسیار زیادی بین این دو فرم صورت وجود دارد. مهمترین نکته این است که صورت های قلبی شکل شبیه صورت مربعی شکل می باشند با این تفاوت که قسمت بالایی و پیشانی صورت ها پهن هستند و هر چقدر به سمت فک نزدیک می شویم صورت زاویه دار تر می شود.

در واقع این نوع از چهره ها و صورت ها زاویه بسیار زیادی دارند. این نوع چهره ها بسیار خاص و البته زیبا هستند که می توانند با استفاده از خط چشم و آرایش درست زیبایی خودشان را بیشتر کنند. تنها ایراد این نوع چهره های زاویه شدید در قسمت فک می باشد که بایستی با آرایش بین پهنی قسمت پیشانی و زاویه قسمت فک تعادل ایجاد کرد.

اول از همه باید بدانید که به هیچ عنوان نبایستی از آرایش های غلیظ استفاده کنید به جای آن از آرایش های سبک و رنگ هایی مثل گلبهی، یاسی و یا هلویی استفاده کنید. فرم ابرو به هیچ عنوان نباید زاویه دار باشد و بهتر است از ابرو های گرد برای زیبا تر کردن چهره خودتان استفاده کنید. خط چشم مناسب برای صورت قلبی شکل بایستی تیره باشد و به هیچ عنوان زاویه تندی نباید داشته باشد.

در واقع بایستی سعی کنید چشم های خودتان را درشت تر نشان دهید. برای همین خط چشم شما می تواند هر مدلی داشته باشد، بهترین مدل حالتی است که زاویه زیادی نداشته باشد و در آن چشم های شما درشت تر به نظر برسد. سایه های رنگ های زیر مجموعه صورتی را هم مثل گلبهی و یا هلویی را هم فراموش نکنید.

 

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین کرم آبرسان

 

صورت مستطیلی شکل

در این قسمت خط چشم مناسب برای صورت مستطیلی شکل را برای شما معرفی می کنیم.فرم صورت مستطیلی بسیار خاص است که فرمی بین بیضی و مربعی قرار می گیرد، اما در واقع خودش یک فرم صورت بسیار خاص و البته جذاب است که نیاز دارد صاحبانش در هنگام آرایش انجام دادن به یک سری نکات دقت داشته باشند. افرادی که این نوع فرم صورت را دارند دارای پهنای پیشانی و پهنای فک تقریبا برابر می باشند.

قسمت فک آنها زاویه دار و کشیده ای است. در واقع خیلی از مدل های معروفی که می شناسیم از جمله بلا حدید دارای این نوع فرم از صورت می باشد. در این نوع فرم از صورت بیشتر از اجزای صورت در تعادل هستند در مواردی ممکن است فرم صورت کشیده و تیز باشد که بتوانیم آن را نوعی ایراد کوچک در نظر بگیریم.

بهترین حالت برای این نوع از صورت این است که پهنای چانه ها و یا اینکه زاویه بیش از اندازه را در آن پوشش داد. به نحوی که کمی متمایل به چهره بیضی شود. بهترین مدل خط چشم برای این نوع از چهره ها مدلی بسیار معروف به نام خط  چشم گربه ای می باشد.

در واقع این نوع خط چشم و یا سایر خط چشم هایی که حالت کشیده دارند برای این نوع چهره بسیار زیبا هستند و در کنار حالت زنانه ای که ایجاد می کنند یک چهره با اعتماد به نفس و مغرور را ایجاد می نمایند. بهتر است این نوع چهره ها از خط چشم های درشت و یا ضخیم استفاده نکنند. همچنین سایه های تیره رنگ و یا قهوه ای رنگ برای این چهره بسیار توصیه می شود.

 

مطلب پیشنهادی: شمع جار چیست؟

 

صورت بیضی شکل

اگر شما خانمی هستید که فرم صورتتان به صورت بیضی شکل می باشد بدون شک جزو یکی از خوشبخت ترین و البته زیباترین زنان در دنیا خواهید بود. این نوع از فرم صورت بسیار زیبا است و مدل های زیادی در دنیا وجود دارند که یا این نوع از فرم صورت را به طور طبیعی دارند و یا سعی می کنند با آرایش کردن چهره مستطیلی خودشان را به سمت این نوع چهره نزدیک کنند. در واقع خط چشم مناسب برای صورت بیضی باید به گونه ای باشد که این خصوصیت را در چهره ایجاد کند.

در این نوع فرم تعادل بسیار زیادی بین اجزای مختلف صورت وجود دارد و با توجه به بیضی بودن این تعادل باعث نشده که حالت زاویه دار هم چهره هایشان داشته باشد. تعادل در این صورت را می تواند در اکثر بخش ها مشاهده کرد که نکته بسیار مهم و البته تاثیر گذاری بر روی زیبایی خانم ها می باشد.

مهمترین نکته برای آرایش کردن در این نوع فرم صورت این است که می بایستی خانم ها بر روی لب و البته چشم های خودشان توجه داشته باشند. خط چشم مناسب برای صورت بیضی شکل وجود ندارد! در واقع شما می توانید از هر نوع خط چشمی که علاقه مند هستید برای زیبایی چشم های خودتان استفاده کنید. البته خط چشم های کشیده مثل گربه ای را حتما به شما بیشتر از سایرین پیشنهاد می کنیم. می توانید بر روی سمت پایینی پلک ها هم خط بکشید تا چشمان شما درشت تر به نظر برسد.

 

مطلب پیشنهادی: انواع پمپ اسپری

 

صورت الماسی شکل

صورت الماسی شکل و یا حالت لوزی شکل به چهره ای گفته می شود که پیشانی باریک، گونه های درشت و پهن و دوباره چانه های باریکی دارند. بیشتر این حالت را در مدل ها و یا بازیگرانی با اصالت لاتین می توانید پیدا کنید. طول چهره این دسته از افراد هم به طور معمول کشیده می باشد. بایستی افرادی که دارای این نوع چهره هستند سعی کنند پیشانی و البته چانه های خودشان را چهن تر نشان دهند تا به یک تقارنی شبیه به حالت مستطیلی و یا بیضی برسند.

بهتر است فاصله بین ابرو های خودتان را با مداد و یا تیغ ها کوتاه تر کنید. این کار باعث می شود پیشانی شما درشت تر به نطر برسد. خط چشم مناسب برای چهره الماسی شکل حالت عربی می باشد. حتما از خط چشم ها و یا سایه هایی با رنگ های تیز استفاده کنید. سعی کنید چشم های شما مهمترین قسمت چهره شما به نظر برسد. این کار باعث می شود تا افراد بیشتر از این که به فک و پیشانی شما توجه کنند بیشتر به قسمت وسطی و گونه های شما توجه داشته باشند. با انجام این کار می توانید چهره خودتان را از قبل هم زیبا تر کنید.

خط چشم مناسب با فرم چشم ها

در این قسمت سعی داریم تا بعد از اینکه شما را با انواع فرم صورت ها آشنا کردیم با انواع فرم چشم ها هم آشنا کنیم. هر نوع فرم چشمی نیاز به این دارد که خط چشم مناسب به خود آن را برایش در نظر بگیرید. در واقع خط چشم مناسب برای انواع چشم ها را از این به بعد آموزش خواهیم داد. فراموش نکنید که بهترین خط چشم را زمانی می توانید برای چهره خودتان بکشید که اول به فرم صورت دقت کنید و بعد به سراغ فرم چشم هایتان بروید.

اگر مدت زیادی نیست آرایش می کنید سعی کنید از آرایش های ساده تر شروع کنید و رفته رفته به سراغ آرایش های رنگی بروید. همچنین سعی کنید فرم چشم ها و صورت خودتان را از طریق عکس های این محتوا پیدا کنید و با سرچ کردن آن در یوتیوب و یا سایت های دیگر به طریق آموزش کشیدن خط چشم های مناسب هر فرم صورت بیشتر آشنا شوید. برویم تا با انواع یکی از مهمترین قسمت ها چهره و البته تاثیر گذار ترین نقاط صورت در زیبایی آشنا شویم.

 

مطلب پیشنهادی: چگونگی شستن ظرف ریمل

 

خط چشم مناسب برای انواع چشم ها

چشمان گرد

خط چشم مناسب برای چشمان گرد بایستی یکسری خصوصیات داشته باشد که در این قسمت از محتوا به آن می پردازیم. چشمان گرد بسیار خاص و البته زیبا هستند در واقع صاحبان این نوع چشم ها دارای مردنک های بزرگی می باشند که بر روی زیبایی چهره آن ها تاثیر بسیار زیادی می تواند داشته باشد.

خط چشم مناسب برای چشم گرد حالتی است که کشیده و  باشد و باید این کار را با قسمت خارجی براش انجام دهید. بایستی از داخل تا خارج چشم خودتان را با خط چشم آرایش کنید در واقع حالتی شبیه به خط چشم گربه ای بسیار برای شما می تواند مناسب باشد. می توانید از سایه روشن هم برای کشیدن در زیر ابرو خودتان استفاده کنید که بدون شک تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی چشمانتان خواهد گذاشت.

چشمان بادامی

اول از همه باید بدانید که منظور ما از چشم بادامی، چشم هایی شبیه به افراد آسیای شرقی نیست. در واقع منظورمان نوع چشم هایی است که به آن را در تصاویر به نام almond نشان داده ایم. ساده ترین راه برای تشخیص این موضوع این است که جلوی آینه قرار بگیرید اگر عنبیه شما بین دو پلک شما قرار داشت و فرم چشم شما هم شبیه بادام بزرگی بود شما دارای چشم هایی از این دست می باشید.

اگر دارای مردمک های بزرگی هستید حتما از خط چشم ضخیم استفاده کنید در غیر این صورت بهتر است از خط چشم ها نازک استفاده کنید. همچنین خط چشم گربه ای که به سمت بالا باشد هم به شما پیشنهاد می کنیم. با استفاده از این روش ها خط چشم مناسب چشمان بادامی را می توانید به بهترین روش آرایش کنید.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ریمل و کاربرد آنها

 

چشمان کوچک

اگر شما دارای چشم های کوچکی هستید می بایستی حتما از کشیدن سایه های رنگی و یا حتی کشیدن خط چشم بر روی زیر چشم هایتان دوری کنید. این کار باعث می شود تا چشم های شما ریز تر از حالت عادی به نظر برسد. خط چشم مناسب برای چشم کوچک حالتی است که شما یک خط چشم باریک بر روی قسمت بالایی چشم هایتان به سمت خارج بکشید.

دقت داشته باشید که نباید این خط چشم خیلی هم طولانی باشد. این نوع آرایش برای افرادی که فاصله بین ابرو و چشم هایشان هم کم می باشد می تواند بسیار کمک کننده باشد.  به طور کلی می توانید از خط چشم های رنگی هم استفاده کنید تا هم چهره دخترانه خودتان را حفظ کرده باشید و هم اینکه چشم های درشت تری را نمایش دهید.

چشمان درشت

اگر شما جزو افرادی هستید که دارای چشمان درشت می باشید قطعا جزو  خوش شانس ترین خانم ها هستید. در واقع صاحبان این نوع از چشم ها می توانند هر نوع آرایش و خط چشمی که دوست دارند را انجام دهند. اما بهتر است یک خط چشم برای بالای پلک ها و یک خط چشم برای زیر چشم ها هم بکشید. با این حال دست شما برای انواع آرایش چشم ها باز است چرا که نیازی نیست نگران این موضوع باشید که چشم های شما کوچ به نظر برسد.

اگر چشمان شما خیلی درشت تر است می توانید از سایه ها و یا خط چشم های تیره تر استفاده کنید. با این حال اکثر افرادی که چشمان درشت دارند هم می توانند از خط چشم های رنگی استفاده کنند. انواع آرایش های خلیجی، عربی و گربه ای را هم می توانید برای کشیدن خط چشم انجام دهید. در واقع افرادی با این نوع از چشم به احتمال خیلی زیاد هر نوعی آرایش چشمی را می توانند امتحان کنند و از آن برای زیبا تر کردن چهره خودشان استفاده کنند.

 

مطلب پیشنهادی: بطری اکریلیک چیست؟

 

چشمان برجسته

خط چشم مناسب چشمان برجسته به چه صورتی باید باشد؟ اگر چشم های شما دارای حالت برجستگی استف در واقع بیرون از کاسه متمایل شده است شما جزو افرادی هستید که بایستی از خط چشم های ضخیم و البته تیره استفاده کنند. در واقع با استفاده از این نوع خط چشم ها می توانید تا حد زیادی برجسته بودن چشم های خودتان را پوشش دهید و شبیه به چشم های درشت شوید.

این موضوع را هم نباید فراموش کنید که بهتر است به هیچ عنوان از خط چشم های رنگی استفاده نکنید، چرا که این نوع خط چشم ها می توانند برجستگی چشمهایتان را بیشتر از قبل نشان دهند. سایه های تیره هم می تواند برای شما کمک کننده باشد.

بهترین خط چشم مناسب برای هر صورت

چشمان گود

این نوع چشم ها دقیقا برعکس افرادی هستند که دارای چشمان برجسته می باشند. شما بایستی با استفاده از آرایش های روشن و البته خط چشم ها باریک سعی کنید چشم هایتان را درشت تر از حالت عادی نشان دهید. همچنین سعی کنید حتما خط چشمی را بر روی نیمه خارجی چشم های خودتان نیز بکشید. باریک کشیدن خط چشم برای این دسته از افراد بسیار مهم و حیاتی است تا بتوانند چهره خودشان را زیبا تر از قبل نشان دهند. از سایه هایی با رنگ های مثل هلویی و یا صورتی نیز می توانید استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

 

چشمان آسیایی

خط چشم مناسب چشمان آسیایی بایستی به فرم خاصی باشد.منظورمان از چشمان آسیایی حالتی است که به اشتباه در ایران به آن چشمان بادمی نیز می گوییم . افرادی با این نوع چهره بایستی سعی کنند از آرایش گربه ای و یا دراماتیک استفاده کنند.

سعی کنید هنگام خط چشم کشیدن هر چقدر به سمت بیرون متمایل می شود خط چشم خودتان را ضخیم تر کنید. استفاده از فر مژه ها نیز می تواند برای درشت کردن و البته زیبا تر کردن این نوع چشم ها هم تاثیر زیادی داشته باشد. برای افرادی که چشمان آسیایی دارند استفاده از سایه ها و یا خط چشم های رنگی و تیره امکان پذیر است و از هر دوی آنها می توانید استفاده کنید.

 

پوکه خط چشمتان را از قوطی بخرید!

 

خلاصه محتوا

در این محتوا سعی کردیم تا خط چشم مناسب هر نوع چهره و البته چشم را برای شما معرفی کنیم. در واقع شما را با نوعی چهره و چشمی که دارید آشنا کردیم و گفتیم که چه نوع آرایشی بیشتر برای شما مناسب است. همچنین مواردی مثل رنگ ها، مدل ها و … را هم معرفی کردیم تا دیگر نیازی به این نداشته باشید که هنگام کشیدن خط چشم نگران موردی باشید. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید، هر گونه سوال و یا نظری که دارید را برای ما کامنت کنید. حتما وبلاگ قوطی را دنبال کنید چرا که هر هفته محتوای بسیار جالبی در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی، آرایش و … برای شما قرار می دهیم.

محمد مهدی غلامی

پست های مرتبط

انواع رژلب و معرفی کاربرد آنها

در دنیای نوین امروزی و با گذشت زمان، تأثیر تبلیغات و تمایل…

۲۵ خرداد ۱۴۰۳

اهمیت ظرف غذای سگ و نکات مهم در تهیه آن

اهمیت انواع ظرف غذای سگ چیست؟ چه نکاتی را باید در انتخاب…

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

انواع بطری شامپو

انواع بطری شامپو در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها…

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید