صفحه اصلی > مقالات : رنگ شیشه عطر و چیزهایی که باید در مورد آن بدانید!

رنگ شیشه عطر و چیزهایی که باید در مورد آن بدانید!

رنگ شیشه عطر به چه معناست؟

عطرها دنیای پر زرق و برقی دارند، در دنیای عطرها جزئیات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شاید همین جزئیات است که باعث می شود برندی مثل شنل گرانترین عطرهای دنیا را تولید کند. علاوه بر جزئیات رایحه عطر، بسته بندی عطر نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسته بندی عطر از نظر کیفیت، رنگ و ابعاد می تواند حاوی اطلاعات مهمی باشد. اما نکته جالب توجه این است که عطرهای مختلف رنگ های متفاوتی دارند و هر رنگی می تواند عطر موجود را معرفی کند. درواقع رنگ شیشه عطر می تواند نشانه رایحه عطر، سردی و گرمی و یا تلخی و شیرینی آن باشد. از سوی دیگر رنگ شیشه عطر می تواند معرف مواد به کار رفته در عطر و میزان حساسیت آن به نور باشد.

ارتباط رنگ شیشه عطر و رایحه

رنگ ها نقش مهمی در انتخاب عطر دارند. رنگ شیشه عطر معرف نوع رایحه مورد انتظار از آن است بدون اینکه نیاز باشد آن را استشمام کنید.

شیشه عطر صورتی

معمولا رنگ صورتی ما را یاد عطر گل های بهاری می اندازد و یا شاید رایحه ای گرم و شیرین و بسیار ملایم که هوش از سر آدم می برد! درواقع، در ذهن ما بوی گل و رنگ صورتی با هم در ارتباط هستند که در روانشناسی به آن برنامه ریزی عصبی کلامی گفته می شود. تولید کنندگان عطر از این ویژگی برای نشان دادن ویژگی های عطر داخل بطری استفاده می کنند.

شیشه عطر سفید

سفید همواره یاد آور صلح، پاکی، تمیزی و آرامش بوده است. به همین دلیل عطرهای به رنگ سفید نیز ویژگی های مشابهی از خود نشان می دهند؛ عطرهای سفید دارای نت بویایی سرد، ملایم و به قول عطرفروش ها بوی تمیزی دارند. رایحه ای که اغلب از گل یاس، مگنولیا و مریم انتظار می رود.

شیشه عطر آبی

نظرتان در مورد شیشه عطر آبی چیست؟ این بطری آبی چه حسی به شما می دهد؟ احتمالا درست حدس زدید، بوی بهشت می دهد. خوب برگردیم به موضوع، این عطر و رنگ آن را چگونه درک می کنید؟ عطرهای آبی معمولا، یادآور رایحه خنک و سبک و شاید چوبی یا شیرین سبک هستند. اما چرا؟

همانطور که قبلاً گفتم، ذهن ما بر اساس اطلاعات گذشنه، بین چیزها ارتباط برقرار می کند. در این مورد، یک بطری آبی از یک عطر آبی، ذهن فرد را به رنگ آب، دریا و آسمان متمایل می کند. بنابراین، ما نوعی بوی خنک، شاید حتی سرد، تمیز و تازه را تصور می کنیم.

شیشه عطر طلایی

رنگ طلائی رنگی گرم و پرهیجان مثل خورشید است. شیشه عطر طلائی هم مثل خورشید اغلب با برانگیختن احساسات قوی و گرم همراه است. به همین دلیل عطرسازان از این رنگ استفاده می کنند تا حسی مشابه را در شما برانگیزانند.

شیشه عطر سبز

سبز نماد آرامش، صلح، طبیعت، معنویات و بهار است. نت‌های سبز در عطرسازی به رایحه‌های متمایز و خاص طبیعت اشاره دارد؛ به عنوان مثال، ساقه‌های بریده، شاخ و برگ، چای سبز، خزه‌ها، رایحه‌های گیاهی سبز یا علف‌های تازه چیده شده و تازه نمونه هایی از آن است.

عطر بنفش

وقتی یک جعبه عطر بنفش رنگی می بینید، باید انتظار داشته باشید که عطری گلی شاید با رایحه زنبق، بنفشه یا شاید یاس در انتظارتان باشد. در عطر بنفش علاوه بر روایح گلی رایحه میوه ای نیز وجود دارد. درواقع، شیشه عطر بنفش نشان دهنده ترکیبات شیرین رایحه گل در کنار رایحه میوه و در برخی موارد چوب است. شاید تفاوت عطر بنفش و صورتی را بتوان در شخصیت خریدار آن نیز پیدا کرد! عطر بنفش اندکی بالغ تر از عطر صورتی دخترانه است.

رنگ شیشه عطر و محفاظت از نور

یکی از دلایل اصلی تنوع در رنگ شیشه های عطر، محافظت از عطر در برابر قرار گرفتن در معرض نور است. نور، به ویژه اشعه ماوراء بنفش (UV)، می تواند ترکیبات شیمیایی موجود در عطرها را تخریب کند و منجر به تغییر رایحه و کاهش ماندگاری آن شود.

شیشه عطر و نقش آن در برندسازی

رنگ نقش مهمی در ایجاد هویت برند و جذب مشتریان دارد. شرکت‌های عطری با دقت رنگ‌های بطری را انتخاب می‌کنند که با تصویر برند و مخاطبان هدف آنها همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، برندهای ظریف و پیچیده ممکن است بطری های شفاف را برای نشان دادن شفافیت و خلوص عطر انتخاب کنند. از سوی دیگر، برندهای پر جنب و جوش و جسور ممکن است بطری های رنگارنگ را برای انعکاس تصویر پرانرژی و جوان خود انتخاب کنند. همچنین، بطری های عطر تیره اغلب خریداران سنین بالاتر را هدف قرار می دهد و به نوعی اشاره به بلوغ خریدار دارد، حال آنکه رنگ های شیشه عطر فانتزی معمولا جوان پسندتر هستند.

رنگ شیشه عطر و تحریک حس زیبایی شناسی

در حالی که جنبه های عملی انتخاب رنگ بسیار مهم است، جذابیت زیبایی بطری های عطر را نباید نادیده گرفت. رنگ بطری می تواند تجربه بصری کلی را افزایش دهد و حس جذابیت و تجمل را ایجاد کند. شرکت‌های عطر اغلب روی طرح‌های بطری منحصربه‌فرد و چشم‌گیر سرمایه‌گذاری می‌کنند و رنگ‌هایی را در خود جای می‌دهند که شخصیت و بازار هدف عطر را تکمیل می‌کنند. تأثیر متقابل بین رنگ، طراحی بطری و بسته بندی عطر می تواند به طور قابل توجهی بر تصمیم خرید مصرف کننده تأثیر بگذارد.

کلام آخر
بطری‌های عطر در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، از رنگ‌های شفاف تا رنگ‌های پر جنب و جوش وجود دارند. این تغییرات رنگی صرفاً برای اهداف زیبایی شناسی نیستند. آنها عملکرد خاصی در حفظ عطر و افزایش تجربه کلی مصرف کننده دارند. در این مقاله، دلایل تفاوت رنگ بطری‌های عطر را بررسی می‌کنیم و علم و عملی بودن این پدیده جذاب را بررسی می‌کنیم.

سمیه مددپور

پست های مرتبط

انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

  انواع ظروف کرم در بازار وجود دارد که هر کدام از…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

انواع خط چشم و تفاوت آنها

خط چشم بدون تردید عضو پر مصرف ترین محصولات آرایشی است که…

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی چیست؟

در این محتوا قصد داریم تا به تفاوت خط چشم مویی و…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید