صفحه اصلی > مقالات : تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی چیست؟

تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی چیست؟

تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی

در این محتوا قصد داریم تا به تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی بپردازیم. همانطور که می دانید چشم ها جزوی از صورت هستند که تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی می گذارند. در واقع از آنجایی که ارتباط بین آدم ها از طریق چشم ها بر قرار می شود جذابیت آنها تاثیر بسیار زیادی بر روی دید اولیه و زیبایی چهره می گذارد. یکی از مهمترین لوازم آرایشی که در زیبا کردن چشم ها تاثیر گذار است خط چشم می باشد. این لوازم آرایشی انواع مختلفی دارند که ما سعی می کنیم در این مقاله به تفاوت خط چشم مویی و خط چشم ماژیکی بپردازیم.

خط چشم مویی و خط چشم ماژیکی هر دو جزو خط چشم هایی هستند که ما آنها را به عنوان خط چشم های مایع می شناسیم. اما تفاوت هایی جزئی بین این دو محصول وجود دارد که باید هر خانمی نسبت به آن آگاه باشد. هر کدام از این ابزار ها یکسری خصوصیاتی دارند که برای زمان های مختلف آنها را مناسب کرده است. برای همین دانستن تفاوت و خصوصیات آنها باعث می شود تا از این به بعد از آنها با دقت بیشتری استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: پوکه ریمل چیست و چه کاربردی دارد؟

 

خط چشم مویی

خط چشم مویی چیست؟

خط چشم مویی دارای نوک بسیار ظریف و منعطفی است که آن را برای آرایش پشت چشم مناسب کرده است. در واقع خط چشم های نازک و ظریف را می توان با این نوع خط چشم به خوبی انجام داد. اما استفاده از این نوع خط چشم به طور کلی سخت و دشوار است. در واقع هنگام استفاده از این محصول بایستی دقت زیادی به خرج دارد که این کار زمان بر و البته نیاز به تمرین دارد. با توجه به اینکه خط چشم مویی زیبایی خاصی را به چشمان می دهد و همین طور ترک نمی خورد و پاک کردن آن هم آسان است طرفداران زیادی در بین خانم ها دارد. آرایش گر های خانم از این محصول برای آرایش کردن پشت چشم استفاده می کنند چرا که بسیار ظریف تر و حرفه ای تر می باشد.

 

می توانید از طریق قوطی انواع پوکه خط چشم را تهیه کنید.

 

خط چشم ماژیکی چیست؟

خط چشم ماژیکی دارای یک نوک به حالت نوک ماژیک و از جنس نمد می باشد. این خط چشم مناسب خانم هایی است که به صورت مبتدی آرایش می کنند و یا اینکه زمان زیادی برای آرایش ندارند. در واقع استفاده از آن بسیار ساده تر از خط چشم مویی است و اکثریت خانم ها می توانند از آن به راحتی استفاده کنند. همین طور در زمان کمتری هم قابل استفاده است و نیازی نیست که دقت زیادی را در هنگام آرایش کردن با استفاده از این محصول گذاشت. یکی از مهمترین خاصیت های این محصول ماندگاری مناسب آن است و خیلی از خانم ها به این نوع خط چشم علاقه مند هستند.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ریمل و کاربرد آنها

 

خط چشم ماژیکی

مزایا و معایب خط چشم مویی

  • از ماندگاری مناسبی بر خوردار است.
  • برای آرایش های لطیف و نازک مثل خط چشم عربی مناسب است.
  • بسیار روان است و باعث آسیب به پوست پلک نمی شود.
  • مقدار زمان بیشتری برای خشک شدن می خواهد.
  • برای استفاده از آن نیاز به مهارت دارید.
  • زمان و دقت زیادی را باید هنگام آرایش صرف کنید.

مزایا و معایت خط چشم ماژیکی

  • استفاده از آن ساده است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.
  • نیازی نیست زمان دقت زیادی را هنگام استفاده از آن خرج کنید.
  • برای آرایش های تند تر مثل آرایش خلیجی مناسب تر است.
  • مناسب برای خانم های جوانی است که تازه قصد آرایش کردن دارند.
  • به سرعت بر روی پوست خشک می شود.
  • عمر و ماندگاری کمتری نسب به سایر خط چشم ها دارد.
  • باید هنگام استفاده از آن دقت کرد که به پوست پلک آسیبی نرسد.

 

مطلب پیشنهادی: گرانول abs چیست؟

 

خط چشم نازک

تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی

مهمترین تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی در ساختار آن ها است. در واقع خط چشم مویی ظریف و باریک است و مناسب مواقعی است که خانم ها قصد دارند خط چشم باریک و نازکی بکشند. اما استفاده از آن هم به مراتب سخت تر است و نیاز به مهارت خاص خودش را دارد. برای همین آرایش کردن با این نوع خط چشم نیاز به زمان بیشتری هم دارد. اما اگر خانمی وقت کافی ندارد و یا اینکه مهارت زیادی در خط چشم کشیدن ندارد می تواند از خظ چشم ماژیکی استفاده کند. استفاده از این نوع خط چشم به مراتب آسان تر از سایر خط چشم های دیگر است. اما نمی توانید به اندازه مدل مویی پشت چشمان خودتان را با خط چشم ماژیکی نازک آرایش کنید. برای همین از خط چشم ماژیکی در زمانی بیشتر استفاده می شود که وقت کافی وجود ندارد و یا خانمی مهارت لازم برای آرایش کردن با مدل خط چشم مویی را ندارد. نکته دیگر برای تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی ماندگاری آن هاست. به طور کلی مدل مویی ماندگاری بیشتری از خط چشم ماژیکی دارد.

 

اگر قصد خرید ظروف آرایشی  دارید می توانید از قوطی کمک بگیرید.

 

خط چشم مویی بهتر است یا خط چشم ماژیکی ؟

هر دوی آنها خوب هستند و این سوال کاملا غلط است! بسته به نیازی که شما دارید هر کدام از این مدل ها می توانند خوب باشند. اگر زمان کافی ندارید و یا اینکه مهارت لازم برای استفاده از خط چشم مویی را ندارید بهترین گزینه برای شما خط چشم ماژیکی است. اگر هم قصد دارید تا یک آرایش بسیار لطیف و با دقت زیاد را انجام دهید و البته مهارت لازم آن را هم دارید می توانید از خط چشم مویی استفاده کنید که بسیار کاربردی است و می تواند برای شما یک خط چشم بسیار نازک و زیبا را ایجاد کند. پس هر دوی آنها می توانند مفید باشند چیزی که اهمیت دارد نیاز شما در لحظه است. به شما توصیه می کنیم که از هر دو این محصولات داشته باشید تا در هر موقعیتی بتوانید چشمانتان را زیبا تر کنید.

 

مطلب پیشنهادی: چگونگی شستن ظرف ریمل

 

حرف آخر

تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی بیشتر در نوع کارایی و استفاده از این دو محصول است. وگرنه تفاوتی از نظر بهتر بودن و یا مفید تر بودن ندارند. در مواقع مختلف می توانند هر کدام از آنها مفید باشند. این گونه نیست که مدلی از مدل دیگر بهتر باشد. هر کدام از آنها یکسری مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که خانم ها باید به آن توجه کنند. در این مطلب تمامی تلاش خودمان را کردیم تا تفاوت خط چشم مویی با خط چشم ماژیکی را به ساده ترین شکل برای شما توضیح دهیم امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. هر گونه نظری دارید حتما برای ما بنویسید و فراموش نکنید که به سایر وبلاگ های ما هم سر بزنید.

محمد مهدی غلامی

پست های مرتبط

انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

  انواع ظروف کرم در بازار وجود دارد که هر کدام از…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

انواع خط چشم و تفاوت آنها

خط چشم بدون تردید عضو پر مصرف ترین محصولات آرایشی است که…

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

چگونگی شستن ظرف ریمل

ریمل ها از آن دسته محصولات آرایشی و بهداشتی هستند که در…

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید