صفحه اصلی > مقالات : کسب و کار ظروف یکبار مصرف

کسب و کار ظروف یکبار مصرف

راه اندازی کسب و کار ظروف یکبار مصرف

راه اندازی کسب و کار ظروف یکبار مصرف به دلیل تقاضای بالایی که برای آن بوجود آمده است این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. درواقع ظروف یکبار مصرف از یک سو پای ثابت مجالس، پیک نیک ها و دورهمی های خانوادگی در فضای باز شده و از سوی دیگر به دلیل راحتی استفاده از آنها حتی در شرکت ها و فضاهایی که امکان استفاده از آب برای شستشوی ظروف نیست استفاده از آنها ترجیح داده می شود. به همین دلیل است که هم بحث تولید ظروف یکبار مصرف و هم مصرف آنها بیش از پیش مطرح است. در این مطلب هدفمان این است که به بررسی بودجه لازم و همین طور چالش های پیش رو برای راه اندازی یک فروشگاه ظروف یکبار مصرف بپردازیم. پس با این مطلب از وب سایت قوطی همراه باشید.

درآمد شغل ظروف یکبار مصرف چقدر است؟

درآمد هر مغازه ای تابعی از میزان فروش آن است. درواقع شما براساس میزان فروش درآمد خواهید داشت. میزان فروش یک مغازه بستگی مستقیم به محل آن و میزان رفت و آمد افراد به آنجا بستگی دارد؛ به عنوان مثال میزان فروش یک فروشگاه ظروف یکبار مصرف که در عمده فروشی ظروف یکبار مصرف قرار دارد به هیچ وجه با فروشگاهی که در محله های کم رفت و آمد یک شهرستان یکسان نخواهد بود. اما نکته ای که می تواند تفاوت های زیادی ایجاد کند فروش اینترنتی است. شما می توانید با راه اندازی یک وب سایت و یک پیج اینستاگرامی تا حد زیادی به درآمد خود بیافزایید. سود حاصل از فروش اقلام ظروف یکبار مصرف به گفته فعالان این بازار 30 درصد است.

سرمایه لازم برای راه اندازی مغازه ظروف یکبار مصرف

با افزایش قیمت دلار قیمت مواد اولیه ساخت ظروف یکبار مصرف نیز بشدت افزایش داشته است. درواقع این روزها همه اجناس افزایش قیمت چند برابری را نسبت به سال پیش تجربه کرده اند. ظروف یکبار مصرف نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای راه اندازی یک فروشگاه ظروف یکبار حداقل باید حدود 80 میلیون جنس در داخل مغازه داشته باشید تا مشتری حق انتخاب داشته باشد. از طرف دیگر هزینه رهن مغازه براساس منطقه کاملا متفاوت است؛ این میزان می تواند بین 200 میلیون در سال تا چند میلیارد در سال متفاوت باشد. همچنین، برای راه اندازی کسب و کار ظروف یکبار مصرف باید مجوزهای لازم نیز از سازمانهای مربوطه گرفته شود. این هزینه از 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان متغیر است.

  • سرمایه لازم برای اجاره مغازه: 200 میلیون تا چند میلیارد تومان
  • سرمایه لازم برای خرید جنس: 80 میلیون تومان
  • سرمایه لازم برای قفسه بندی فروشگاه: بین 10 تا 12 میلیون برای 100 متر فروشگاه
  • سرمایه لازم برای کسب مجوزهای لازم: بین 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان

فضای مورد نیاز برای کسب و کار ظروف یکبار مصرف

کسب و کار ظروف یکبار مصرف به فضای نسبتا بزرگی احتیاج دارد. درواقع لازم است که کلیه اقلام که تعداد آنها نسبتا زیاد است در داخل قفسه ها چیده شود طوریکه در دید مشتری قرار بگیرد. به طور کلی پیشنهاد می شود فضای بیش از 100 متر مربع را به این منظور اختصاص دهید.

خرید اجناس فروشگاه ظروف یکبار مصرف

برای خرید اجناس برای فروشگاه ظروف یکبار مصرف باید به عمده فروشی های ظروف یکبار مصرف مراجعه کنید. این عمده فروشی ها در مناطق مختلف تهران پراکنده هستند؛ می توانید برای یافتن آنها به میدان راه آهن، خیابان کارگر، مولوی، بازار صالح آباد و … مراجعه کنید. در این مراکز به دلیل تنوع بسیار بالا و قیمت مناسب خرید خود را انجام خواهید داد.

نظرات در مورد شغل ظروف یکبار مصرف

نظرات مختلفی در مورد شغل ظروف یکبار مصرف وجود دارد؛ درواقع برخی از افراد معتقدند کسب و کار فروش ظروف یکبار مصرف یک کسب و کار پر رونق بویژه در ایام خاص است. گذشته از آن چالش های مشاغل دیگر مثل سوپرمارکت ها را که لازم است به صورت شبانه روزی فعال باشند را ندارد. اما برخی دیگر معقدند که ظروف یکبار یک کسب و کار فصلی است که تنها در ماههایی که مراسم مذهبی وجود دارد پر رونق است. اما در این بین برخی از افراد با افزودن ظروف مخصوص تولد، ظروف پخت کیک و شیرینی و اجناس دیگر کسب و کار خود را از حالت فصلی خارج کرده اند و به این ترتیب سود خوبی بدست آورده اند.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی کسب و کار ظروف یکبار مصرف پرداختیم؛ سرمایه لازم برای راه اندازی مغازه ظروف یکبار مصرف، درآمد کسب و کار ظروف یکبار مصرف و نظرات در مورد آن را مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که در مورد این کسب و کار و البته کسب و کارهای دیگر وجود دارد این است که درواقع هیچ کسب و کار زود بازده ای وجود ندارد که فرد بتواند در کمتر از چند ماه به درآمدهای هنگفت برسد. درواقع، صاحب کسب و کار بواسطه خلاقیت، برنامه ریزی، ممارست و صبر در هر کاری به نتیجه دلخواه می رسد.

سمیه مددپور

پست های مرتبط

انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

  انواع ظروف کرم در بازار وجود دارد که هر کدام از…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

انواع خط چشم و تفاوت آنها

خط چشم بدون تردید عضو پر مصرف ترین محصولات آرایشی است که…

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی چیست؟

در این محتوا قصد داریم تا به تفاوت خط چشم مویی و…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید