صفحه اصلی > مقالات : با شیشه خالی عطر چه کنیم؟

با شیشه خالی عطر چه کنیم؟

کارهایی که می توان با شیشه خالی عطر انجام داد؟

اگر بگوییم شیشه عطر اهمیتی به اندازه رایحه عطر دارد شاید سخن گزافی نباشد. درواقع به همین دلیل است که تولید کنندگان عطر در طراحی شیشه های عطر بسیار دقت عمل دارند. به همین دلیل است که پس از اتمام عطر شاید خیلی تمایل نداشته باشیم شیشه عطر را دور بیاندازیم. اما مگر با شیشه خالی عطر چه می شود کرد؟ این سوالی است که قرار است در ادامه بیشتر به بررسی آن بپردازیم.

با شیشه خالی عطر چه کنیم؟

هنگامی که با یک بطری خالی عطر روبرو می شوید، چندین و چند گزینه پیش رو دارید. هم می توانید از آن با اهداف مختلف استفاده کنید و هم می توانید روش های سازگار با محیط زیست برای بازیافت آن انجام دهید. در اینجا یک طرح کلی پیشنهاد شده از کارهایی که می توانید انجام دهید را با هم مرور می کنیم.

با شیشه خالی عطر گلدان بسازید.

یکی از بهترین کارهایی که می توان با بطری خالی عطر انجام داد این است که از آن به عنوان یک گلدان استفاده کنید. برای این منظور لازم است در عطر به همراه بخش اسپری از آن جدا شود. سپس چند گل تزئینی در داخل آن قرار دهید.

ساخت گلدان با شیشه خالی عطر

ظرف بوگیر با شیشه عطر بسازید.

بطری خالی عطر را با افزودن مخلوطی از اسانس ها و روغن حامل به یک بوگیر دست ساز تبدیل کنید. حتی می توانید سایر محلول های خوشبو کننده را درون آن بریزید و بجای اینکه در یک اتاق بوگیر داشته باشید در فضاهای مختلف از رایحه خوش آن استفاده کنید. بدین منظور پس از ریختن بوگیر در ظرف نی های مخصوص را داخل آن فرو کنید.

با شیشه عطر تراریوم مینیاتوری درست کنید.

آیا می دانید تراریوم چیست؟ تراریوم همان باغچه های شیشه ای مینیاتوری هستند که درست شبیه به یک باغچه واقعی ولی در ابعاد بسیار کوچک هستند. از بطری های مختلفی می توان برای ساخت تراریوم استفاده کرد. اما بطری عطر به دلیل ظاهر بسیار زیبایی که دارد می تواند بهترین گزینه باشد. انواع خزه ها و گیاهانی که سرعت رشد کندی دارند و برای رشد به رطوبت بالایی احتیاج دارند بهترین گزینه هستند. این ایده می تواند به عنوان یک دکور منحصر به فرد و چشم نواز برای خانه یا محل کار شما باشد.

با شیشه عطر جای جواهرات درست کنید.

از بطری خالی عطر به عنوان یک جای جواهرات شیک استفاده کنید. البته ساخت جای جواهرات با هر شیشه عطری ممکن نیست و فقط می توانید با انواعی که دهانه بزرگی دارند این کار را انجام دهید.

با شیشه عطر شمع جار درست کنید.

احتمالا می دانید که استفاده از شمع جار چقدر می توانید در زیبایی منزل موثر باشد. حتما لازم نیست یک شمع جار بخرید. می توانید با شیشه های خالی عطر یم شمع جار خانگی شیک درست کنید. البته به یاد داشته باشید شیشه عطر باید مقاومت حرارتی خوبی داشته باشد.

از شیشه عطر به عنوان دکور استفاده کنید.

برخی از شیشه های عطر به قدری زیبا هستند که خود می توانند یک آیتم دکوری در کنار سایر المان ها محسوب شوند. مثلا می توانید شیشه های عطر مینیاتوری را داخل یک ظرف شیشه ای بزرگ بریزید و یا در سینی های تزئینی در کنار شمع، مروارید و گلدان از چند شیشه عطر استفاده کنید.

استفاده از شیشه عطر به عنوان دکوری

تزئین شیشه عطر خالی یک ایده ناب

یکی از بهترین روشها برای استفاده بهینه از شیشه عطر این است که بطری عطر را تزئین کنیم و سپس از آن به عنوان یک اکسسوری در دکوراسیون استفاده کنیم. نقاشی روی شیشه، چسباندن روبان های رنگی و دکمه های تزئینی به عنوان مثال کارهایی است که می توانید با شیشه عطر انجام دهید.

کلام آخر

اینکه فضای دکوراسیون منزل شیک و باسلیقه به نظر برسد فقط وابسته به خرید وسایل تزئینی گران قیمت نیست. می توانید با تغییر کاربری یک سری از وسایل مثل بطری عطر خالی آیتم های دکوری بسیار شیکی بسازید. گذشته از آن با استفاده مجدد از بطری های عطر خالی به خصوص آنهایی که بازیافت نمی شوند به محیط زیست نیز کمک کرده اید.

سمیه مددپور

پست های مرتبط

انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

  انواع ظروف کرم در بازار وجود دارد که هر کدام از…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

انواع خط چشم و تفاوت آنها

خط چشم بدون تردید عضو پر مصرف ترین محصولات آرایشی است که…

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی چیست؟

در این محتوا قصد داریم تا به تفاوت خط چشم مویی و…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید