صفحه اصلی > مقالات : مرکز فروش ظروف بسته بندی زعفران در تهران

مرکز فروش ظروف بسته بندی زعفران در تهران

مرکز فروش ظروف بسته بندی زعفران

بسته بندی زعفران به عنوان یک کالای گرانبها و البته صادراتی نقش مهی در میزان موفقیت در بازاریابی و همچنین حفظ کیفیت و پیشگیری از تغییر رنگ و مزه محصول دارد. به همین دلیل، لزوم انتخاب یک بسته بندی مناسب و استاندارد برای زعفران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اما مرکز فروش ظروف بسته بندی زعفران در تهران کجاست؟

مرکز فروش ظروف بسته بندی زعفران در تهران

بسیاری از تولید کنندگان بدنبال خرید ظروف بسته بندی زعفران برای محصولات تولید خود هستند. برای این افراد قیمت در کنار کیفیت عمده ترین موضوع در انتخاب یک بسته بندی محسوب می شود. به همین دلیل بهتر است برای خرید ظروف با قیمت مناسب زعفران به عمده فروشی های ظروف بسته بندی و یکبار مصرف مراجعه کنید. این مراکز در شهر تهران شامل موارد زیر هستند:

  • بازار تهران
  • میدان راه آهن
  • خیابان کارگر جنوبی
  • خیابان مولوی
  • بازار صالح آباد
  • خیابان ناصر خسرو

انواع ظروف بسته بندی زعفران

برای بسته بندی زعفران باید از ظروفی استفاده کرد که طول عمر زعفران را به حداکثر برساند و از سوی دیگر ظاهر جذابی برای خریداران داشته باشد. در حال حاضر به طور کلی تعداد محدودی ظرف بسته بندی زعفران وجود دارد که شامل ظروف شیشه ای، پلاستیکی، پاکتی، فلزی و فویلی است.

ظروف بسته بندی زعفران شیشه ای

ظروف شیشه ای یکی از انواع ظروف بسته بندی شفاف برای زعفران محسوب می شوند که به این دلیل که کالا قابلیت مشاهده برای مشتری دارد مورد توجه قرار گرفته اند. از آن گذشته ظروف شیشه ای به لحاظ بهداشتی در زمره بهترین ظروف بسته بندی قرار دارند، زیرا امکان رشد قرچ و باکتری در آنها بسیار کمتر از ظروف پلاستیکی است. اما از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که ظروف شیشه ای باعث در معرض نور قرار گرفتن زعفران می شوند و به این ترتیب موجبات کاهش طول عمر محصول می شوند. به همین دلیل بسته بندی های شفاف زعفران را باید دور از نور خورشید نگهداری کرد.

ظروف بسته بندی زعفران پلاستیکی

برخی از برندها ممکن است از ظروف پلاستیکی، برای بسته بندی زعفران استفاده کنند. ظروف پلاستیکی سبک هستند و با قیمت مناسب عرضه می شوند. البته ظروف پلاستیکی مورد استفاده برای بسته بندی زعفران بسته به مواد اولیه به کار رفته در آنها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. مواد اولیه رایج مورد استفاده در ظروف زعفران معمولاً از موادی مانند پلی اتیلن ترفتالات (PET)، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یا پلی پروپیلن (PP) ساخته می شوند. این مواد ایمن، بادوام و دارای خواص ضد رطوبتی عالی برای محافظت از زعفران در برابر رطوبت و سایر عوامل محیطی هستند. PET معمولا برای ظروف شفاف استفاده می شود، در حالی که HDPE و PP برای ظروف مات یا رنگی بکار می رود.

ظروف بسته بندی زعفران فلزی

ظروف فلزی، محافظت بسیار خوبی در برابر نور، رطوبت و هوا دارند که برای جلوگیری از کاهش کیفیت زعفران بهترین گزینه اند. ساختار محکم جعبه های فلزی به محافظت از زعفران در برابر عوامل خارجی و حفظ طراوت و عطر آن کمک می کند. ظروف بسته بندی زعفران فلزی ممکن است دارای مهر و موم یا درپوش های محکمی برای حفظ تازگی محصول باشند. این ظروف اغلب قابل استفاده مجدد هستند و پس از مصرف زعفران می توانند برای سایر نیازهای ذخیره سازی مجدد استفاده شوند. علاوه بر این، فلز یک ماده قابل بازیافت است پس نگرانی های زیست محیطی در مورد آنها وجود ندارد.

بسته بندی فویلی زعفران

گاهی اوقات زعفران را در کیسه های فویلی بسته بندی می کنند که سبک وزن و مقرون به صرفه هستند و محافظت خوبی در برابر نور و رطوبت دارند. با این حال به دلیل عدم شفافیت و قیمت بالا این نوع بسته بندی خیلی مورد استقبال قرار نمی گیرد.

ظروف بسته بندی پاکتی زعفران

ظروف بسته بندی کاغذی یا همان پاکتی، عمدتاً از الیاف گیاهی یا سایر مواد سلولزی تشکیل شده اند. این ظروف بر اساس وزن یا ضخامت آنها طبقه بندی می شوند. ظروف کاغذی مقرون به صرفه ترین گزینه برای بسته بندی ادویه جات و زعفران هستند. علاوه بر این، بسته های کاغذ و مقوا را می توان به راحتی جمع آوری، استفاده مجدد و بازیافت کرد. البته، از کاغذ و مقوا بیشتر به عنوان بسته بندی ثانویه زعفران استفاده می شود، به طوری که مستقیماً با محصول داخل تماس پیدا نمی کند.

ویژگی های ظرف بسته بندی زعفران

ظرف بسته بندی زعفران باعث می شود که هم کالا ظاهر مناسبی برای عرضه به بازار پیدا کند و هم طول عمر آن افزایش پیدا کند. ابنجا این سوال مطرح می شود که آیا اصلا زعفران فاسد می شود یا نه؟

در پاسخ باید بگوییم که بله. اگر شرایط نگهداری زعفران مناسب نباشد امکان فساد آن وجود دارد. اما این شرایط شامل چه مواردی می شود و چطور می توان ظرف مناسب جهت نگهداری آن انتخاب کرد؟ عوامل اصلی که می توانند منجر به فساد زعفران شوند عبارتند از رطوبت، گرما، نور و قرار گرفتن در معرض هوا. این عناصر می توانند به مرور زمان باعث تحلیل رفتن زعفران و از دست دادن قدرت خود شوند. مهم است که زعفران را در ظروف دربسته در جای خنک، خشک و تاریک نگهداری کنید تا کیفیت آن تا حد امکان حفظ شود.

علاوه بر این، زعفران به دلیل قیمت بالا لازم است در بسته بندی با ابعاد کوچک نیز در دسترس باشد. از سوی دیگر طراحی گرافیکی بسته بندی تاثیر بسیار بالایی در جذب مشتری خواهد داشت. درواقع، قبل از مرحله تست این ظاهر محصول است که منجر به جذب مشتری می شود.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی مرکز فروش ظروف بسته بندی زعفران در تهران پرداختیم و مراکز عمده فروش محصول را مورد بررسی قرار دادیم. سپس به انواع بسته بندی های رایج که برای زعفران کاربردی هستند را مورد بررسی قرار دادیم؛ بسته بندی پلاستیکی، شیشه ای، مقوایی و فویلی از رایج ترین انواع بسته بندی هستند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب شما هر کدام از بسته بندی ها که باشد مهم است ظرف را دور از نور، رطوبت و اکسیژن قرار دهید تا طول عمر زعفران کاهش پیدا نکند.

سمیه مددپور

پست های مرتبط

انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

  انواع ظروف کرم در بازار وجود دارد که هر کدام از…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

انواع خط چشم و تفاوت آنها

خط چشم بدون تردید عضو پر مصرف ترین محصولات آرایشی است که…

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی چیست؟

در این محتوا قصد داریم تا به تفاوت خط چشم مویی و…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید