صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : انواع رژلب و معرفی کاربرد آنها

انواع رژلب و معرفی کاربرد آنها

انواع رژلب

در دنیای نوین امروزی و با گذشت زمان، تأثیر تبلیغات و تمایل رو به افزایش خانم‌ها در سرتاسر دنیا به زیبا ترشدن و زیبا‌تر به نظر آمدن لوازم آرایشی هرچه بیشتر و بیشتر تحت استقبال قرار گرفتند و روز به روز انواع متفاوت و جدید‌تری از لوازم آرایشی توسط شرکت‌ها و برند‌های داخلی و خارجی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

رژ لب‌ها یکی از اصلی‌ترین لوازم‌های آرایشی محسوب می‌شوند و درهر نوع آرایشی از آرایش‌های روزانه و روتین تا میکاپ‌های سنگین و تخصصی که در می‌همانی‌ها و عروسی‌ها استفاده می‌شوند ردپای رژ لب‌ها وجود دارد.

انواع مختلفی از رژلب‌ها وجود دارد که اگر شما به طور حرفه‌ای در دنیای لوازم آرایشی وارد نشده باشید قطعاً در رو به رویی با آن‌ها گیج شده و سردرگم خواهید شد؛ در این مطلب سعی کرده‌ایم که انواع رژلب‌ها را به تفسیر توضیح دهیم.

 

مطلب پیشنهادی:انواع خط چشم و تفاوت آنها

 

رژلب‌ چیست؟

به هرچیزی که به لب‌های شما رنگ دهد رژلب گفته می‌شود؛ علاوه بر رنگ دهی از رژلب‌ها برای مرطوب کنندگی لب‌ها، نرم کنندگی و دادن درخشش به لب‌ها استفاده می‌شود.

رژ لب‌ها از چه موادی تشکیل شده‌اند؟

-روغن‌ها: به طور متوسط در یک رژلب استاندارد ۶۰درصد روغن وجود دارد که از انواع روغن‌های به کار رفته در رژلب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن کرچک، لانولین کره کاکائو، روغن هسته انگور، روغن بادام شیرین، روغن زیتون، روغن معدنی، روغن نباتی، تری‌گلیسیرید، سیکلومتیکون، دایمتیکون و پالم.

– موم‌ها: نقش اصلی این مواد در شکل دهندگی به رژ لب است و علاوه بر آن باعث ایجاد چسبندگی، براقیت و اثربخشی بیشتر مواد موجود در رژلب است؛ از انواع موم‌هایی که در تشکیل رژلب‌ها نقش دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موم گیاه کندلیلا، موم زنبور عسل، موم برگ‌های نخل برزیلی به نام کاناربا

-رنگ دانه‌ها: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که در انواع مختلف رژلب‌ها وجود دارد رنگ‌بندی متنوع آن‌ها است به طوری که یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد‌کننده تنوع در انواع آرایش‌ها رژلب‌ها با رنگ‌های متنوع هستند؛ رنگ دانه‌ها عامل رنگ‌های مختلف در رژ لب‌ها هستند که به دو دسته ارگانیک و غیر ارگانیک تقسیم‌بندی می‌شوند.

-مواد نگهدارنده و آنتی اکسیدان‌ها: رژ لب‌ها جزء کم مصرف‌ترین محصولات آرایشی به حساب می‌آیند بنابراین لازم است تا از مواد نگهدارنده مناسب و آنتی اکسیدان‌ها در ساخت رژلب‌ها استفاده شود تا این محصولات به سرعت فاسد نشوند و کیفیت خود را از دست ندهند.

 

مطلب پیشنهادی: تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی چیست؟

 

-اسانس یا عطر: مواد تشکیل دهنده رژلب هرکدام بوی مخصوص به خود را دارند در نتیجه از اسانس‌ها استفاده می‌شود تا این بو پوشانده شود و هنگام مصرف رژلب‌ها احساس خوشایندی در فرد ایجاد شود؛ البته توجه کنید که رژ لب‌های دارای اسانس‌های خیلی زیاد و خیلی معطر توصیه نمی‌شوند زیرا این رژ لب‌ها در بسیاری از موارد سبب آلرژی زایی می‌شوند و پوست لب‌ها را خشک و حساس می‌کنند.

-الکل یا گلیکول: الکل‌ها نیز به عنوان حلال در ساخت رژلب‌ها به کار ‌می‌روند و باعث مخلوط شدن یکنواخت موم و روغن می‌شوند.

توجه کنید که موادی که در بالا گفته شد در واقع مواد تشکیل دهنده رژلب‌های استاندارد هستند که توسط برند‌های معتبر ایرانی یا خارجی تولید می‌شوند؛ شرکت‌های نا معتبری نیز وجود دارند که محصولات تقلبی و بی‌کیفیت تولید می‌کنند، این شرکت‌ها ممکن است در ساخت رژلب‌ها از مواد مضر و آسیب زایی مانند سرب، رنگ‌های دریاچه‌ای سرطان‌زا و خوش بو‌کننده‌های شیمیایی استفاده کنند که برای بدن بسیار آسیب‌زا خواهند بود.

 

خرید انواع پوکه رژ لب با مقرون به صرفه ترین قیمت!

 

انواع رژ لب

انواع مدل‌های رژلب کدام‌اند؟

رژلب‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام از آن‌ها در نوع خاصی از آرایش‌ها و میکاپ‌ها استفاده می‌شوند؛ در ادامه به توضیح انواع رژلب‌ها به تفسیر می‌پردازیم:

۱-رژلب جامد:

به جرئت می‌توان گفت قدیمی‌ترین نوع رژلب‌ها رژلب‌های جامد هستند که جزء پرطرفدار‌ترین‌ها نیز محسوب می‌شوند و در گذشته به آن‌ها ماتیک نیز گفته می‌شد؛ انواع ماتیک‌ها به دو دسته استیکی و پالتی تقسیم می‌شوند و از مزایای این رژلب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این نوع رژلب‌ها دارای پوشش دهی خوبی هستند و به راحتی روی لب‌ها پخش می‌شوند، رطوبت لب‌ها را حفظ می‌کنند و لب‌ها را خشک نمی‌کنند، ماندگاری بالایی دارند، رنگ‌های متنوعی دارند و هم چنین قیمت مناسبی نیز دارند و حس نوستالوژیک را در افراد زنده می‌کنند.

۲-رژلب مایع:

این نوع رژلب‌ها که به آن‌ها رژلب چسبی نیز گفته می‌شود؛ این نوع رژلب‌ها که با جدیدترین فرمول‌ها تولید می‌شوند جزء پرطرفدار‌ترین‌ها و پرفروش‌ترین‌ها به حساب می‌آیند؛ این نوع رژلب‌ها در دو نوع مات و براق تولید می‌شوند و در داخل محفظه‌هایی با شکل‌های مختلف قرار می‌گیرند که این محفظه‌ها دارای یک قلم مخصوص هستند که دارای نوک اسفنجی هستند و با استفاده از آن رژلب بر روی لب‌ها کشیده می‌شود.

رژلب‌های مایع به نسبت رژلب‌های جامد روان‌تر هستند و ماندگاری خیلی بالاتری دارند؛ از مزایای دیگر این محصول می‌توان به ماندگاری بالا تا ۲۴ ساعت، خاصیت مرطوب کنندگی بالا و جلوگیری از خشکی لب‌ها، براقیت و رنگ‌بندی متنوع اشاره کرد.

 

مطلب پیشنهادی: معرفی انواع کرم ضد آفتاب

 

۳-رژلب کلاسیک:

در ساخت این رژ‌ها از روغن‌های مرطوب‌کننده استفاده می‌شود که باعث می‌شوند این رژ‌ها براق و درخشان باشند؛ عیب این نوع رژلب‌ها در این است که ماندگاری بالایی ندارند و نهایتاً پس از ۴ الی ۵ ساعت نیاز به تمدید دارند، از مزایای این نوع رژلب‌ها نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این نوع رژلب‌ها به خاطر مقدار بالای روغن‌هایی که در ساختار خود دارند لب‌ها را مرطوب نگه می‌دارند و نمی‌گذارند لب‌ها خشک شوند بنابراین این رژ‌ها برای افرادی که لب‌های حساس دارند مناسب هستند، این رژ‌ها دارای بافت نرم و لغزنده‌ای هستند و بر روی لب‌ها سبک هستند پس برای استفاده‌های روزانه مناسب‌اند و احساس راحتی ایجاد می‌کنند، این رژ‌ها نیز دارای رنگ‌بندی متنوعی هستند.

۴-رژ لب مدادی:

این نوع محصول در واقع ترکیبی از رژلب و خط لب است و از نظر شکل ظاهری شبیه به یک خط لب ضخیم هستند؛ این رژ‌ها نیز دارای رنگ‌بندی متنوع و ماندگاری بسیار بالایی هستند.

۵- ماتیک ماژیکی:

این نوع رژلب‌ها دارای ماندگاری خیلی بالایی هستند اما برای افرادی که لب‌های خشک دارند مناسب نیستند زیرا لب‌ها را آبرسانی نمی‌کنند اما در اطراف لب‌ها پخش نمی‌شوند و تنوع رنگی مناسبی نیز دارند.

۶-رژلب مات:

این نوع رژلب‌ها در ترکیب خود هیچ مایعی ندارند و به همین دلیل به محض کشیدن روی لب‌ها خشک می‌شوند و حالت مخملی به لب‌ ها می دهند

، این رژ‌ها این امکان را به افراد می‌دهند که با کشیدن رژ در بیرون از لب‌ها باعث بزرگ‌تر دیده شدن لب‌ها شوند.

۷-رژ لب‌های مخملی:

این نوع رژلب‌ها دارای یک بافت خیلی ظریف و نازک و مخملی هستند؛ یکی از ویژگی‌های خاص این نوع رژلب‌ها این است که لب‌ها را درشت‌تر و برجسته‌تر نشان می‌دهند بنابراین برای افرادی که لب‌های باریکی دارند استفاده از این نوع رژلب‌ها توصیه می‌شود.

 

ممطلب پیشنهادی: انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

 

رژلب

۸-رژلب‌های براق و شاین دار:

در داخل بعضی از رژلب‌ها از اکلیل‌های بزرگ و کوچک استفاده می‌شود که باعث می‌شود این رژلب‌ها بر روی لب‌ها حالت شاین پیدا کنند، مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع رژ درخشندگی زیاد، استفاده در جشن‌ها و عروسی‌ها، امکان استفاده از گلیتر، اکلیل و زر، روی رژ براق برای افزایش درخشندگی است.

۹-رژلب‌های بدون سرب:

همان طور که از نام این رژلب‌ها پیداست در ساخت این رژلب‌ها از سرب استفاده نشده است، جالب است بدانید که استفاده از رژلب‌های بدون سرب از ابتلا به سرطان، فشار خون وبیماری‌های کلیوی جلوگیری می‌کند.

۱۰-رژ لب‌های حجم دهنده:

اگر شما نیز جزء انبوه افرادی هستید که دوست دارید تا لب‌هایتان را بزرگ‌تر و حجیم‌تر نشان دهید می‌توانید از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش انجام این کار یعنی استفاده از رژلب‌های حجم دهنده روی بیاورید؛ این رژلب‌ها دارای موادی در ساختار خود هستند که باعث حجم دهندگی لب‌ها می‌شود.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ریمل و کاربرد آنها

 

۱۱-رژلب‌های نئونی:

این نوع رژلب‌ها دارای طرفداران خاص خود هستند و بیشتر در می‌همانی‌ها، جشن‌هایی مانند هالوین و کلاب‌ها و پارتی‌ها استفاده می‌شوند؛ این رژ‌ها شبرنگ هستند و در شب و تاریکی می‌درخشند، استفاده از این نوع رژلب‌ها در رنگ‌بندی‌های متنوع و جذابشان باعث می‌شوند که لب‌ها در تاریکی بدرخشند.

۱۲-برق لب:

همان طور که از نام این نوع رژ‌ها مشخص است این رژ‌ها هیچ رنگی ندارند و با زدن آن‌ها بر روی لب‌ها فقط لب‌ها براق می‌شوند.

۱۳- رژلب‌های پالتی:

این نوع از رژلب‌ها در واقع یک پک رژلب هستند، این پالت‌ها بیشتر در سالن‌های زیبایی کاربرد دارند اما بسیاری از خانم‌هایی که آرایش کردن را دوست دارند و آن را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند ممکن است دوست داشته باشند که یک یا چند تا از این پالت‌ها را در مجموعه آرایشی خود داشته باشند؛ این پالت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند.

گروه اول پالت‌های رژلب دارای یک بیس رنگی هستند که تناژ‌های مختلفی از همان رنگ را ارائه می‌دهند برای مثال تنالیته‌های مختلف رنگ صورتی، دسته دوم پالت‌ها اما که بیشتر برای استفاده‌های روزانه و غیر حرفه‌ای به کار ‌می‌روند دارای رنگ‌های متفاوت هستند در واقع شما با داشتن یک پالت از این دسته رنگ‌های متفاوتی مانند: قرمز، صورتی، بنفش، قهوه‌ای، نارنجی و…. را در اختیار خواهید داشت و می‌توانید برای انواع آر ایش‌ها با تناژ‌های رنگی متفاوت از این پالت‌ها استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: 8 روش شستن ریمل ضد آب

 

کدام رنگ رژلب را انتخاب کنیم؟

در خرید رژلب شما با انبوهی از رنگ‌ها روبه رو می‌شوید که انتخاب در بین آن‌ها ممکن است گیج‌کننده باشد؛ یکی از نکاتی که باید در خرید رژلب به آن دقت کنید رنگ صورت و پوست شما است؛ توجه کنید که ممکن است یک رنگ به شما بیاید اما به فرد دیگری نیاید و بالعکس.

اگر دارای پوست روشن و سفیدی هستید یکی از بهترین رنگ‌های رژلب برای شما تناژ‌های رنگی صورتی و قرمز تیره هستند، اگر پوست تیره دارید از رنگ‌های بادامی و تناژ‌های قهوه‌ای انتخاب کنید و اگر پوست متوسطی دارید از رنگ‌های قرمز و نارنجی استفاده کنید.

هم چنین رنگ چشم‌ها نیز دارای اثر زیادی بر روی رنگ رژلب شما خواهند بود مثلا:

برای چشم‌های قهوه‌ای، رژ لب با رنگ‌های قرمز تیره، بنفش و صورتی تیره مناسب هستند یا برای چشم‌های آبی، رژ لب با رنگ‌های صورتی و قرمز تیره مناسب هستند.

هم چنین رنگ مو‌ها نیز می‌تواند در به چشم آمدن رنگ رژلب شما تأثیر‌گذار باشد؛ توجه کنید که تمامی موارد گفته شده به عنوان یک راهنمای عمومی به حساب می‌آیند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود هر رنگی را انتخاب کنید.ایش‌ها با تناژ‌های رنگی متفاوت از این پالت‌ها استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: خط چشم مناسب برای انواع صورت

 

مذل های رژلب

رژلب و ماتیک لب چه تفاوتی با هم دارند؟

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که این دو واژه با یکدیگر متفاوت‌اند اما در حقیقت این دو واژه با هم مترادف و هم معنی هستند و در واقع کلمه ماتیک معادل واژه رژلب در زبان فرانسوی است.

چگونه رژلب بزنیم؟

می‌توان به راحتی رژلب را روی لب‌ها کشید اما برای داشتن یک آرایش زیبا و حرفه‌ای باید برای رژ زدن نیز مواردی را رعایت کرد:

در قدم اول لب‌های خود را با شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها پاک کنید، سپس لب‌ها را مرطوب کنید، در قدم بعدی بر روی لب‌های خود مقداری کانسیلر یا کرم پودر بزنید زیرا این کار باعث می‌شود رنگ رژلب بر روی لب‌ها بدون تغییر باقی بماند و هم چنین ماندگاری رژلب را نیز زیاد می‌کند.

برای داشتن لب‌های زیبا چه کنیم؟

بدیهی است که رژلب انتخابی و مورد استفاده شما هرچه قدر هم از یک برند معتبر باشد و کیفیت خوبی داشته باشد باز هم برای داشتن لب‌های زیبا به لب‌های سالم احتیاج دارید؛ برای داشتن لب‌های سالم و زیبا نیز محصولات متعددی طراحی و عرضه شده‌اند؛ یکی از این محصولات بالم‌های لب هستند که این بالم‌ها در واقع یک نوع موم یا کرم هستند، این بالم‌ها دارای خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی زیادی هستند، هم چنین بالم لب‌ها باعث می‌شوند لب‌ها آبرسانی شوند و چربی بیشتری بسازند، هم چنین باعث می‌شوند که لب‌ها چسبندگی پیدا نکنند و ترک نخورند.

 

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین کرم آبرسان

 

پاک کردن رژلب از روی لب‌ها:

همیشه آرایش و رژلب خود را قبل از خواب پاک کنید زیرا پوست لب‌های شما احتیاج دارد که تنفس کند.

اسکراب لب چه کاربردی دارد؟

اسکراب‌ها انواعی از لایه بردار‌ها هستند، استفاده از اسکراب لب باعث می‌شود لب‌ها خشک نشوند؛ هم چنین ترک و پوسته پوسته شدن لب‌ها را نیز از بین می‌برد.

خرید رژ لب

خلاصه:

با توجه به افزایش روز افزون تقاضا برای رژلب‌ها در دنیای امروز انواع مختلفی از رژلب‌ها طراحی و تولید و عرضه شده‌اند.از انواع رژلب‌ها می‌توان به رژ لب‌های جامد، مایع، کلاسیک، مدادی، ماژیکی، مات، مخملی، براق و شاین دار، بدون سرب، حجم دهنده، نئونی و برق لب‌ها اشاره کرد؛ هرکدام از انواع این رژلب‌ها دارای ویژگی‌های متنوع و متفاوتی هستند که بسته به نوع نیاز فرد انتخاب می‌شوند؛ برای انتخاب رژلب درست و مناسب باید به موارد زیادی توجه کنید.

 

مطلب پیشنهادی: بطری اکریلیک چیست؟

 

مثلاً رژ لب انتخابی باید دارای ماندگاری مناسبی باشد، کیفیت خوبی داشته باشد تا به پوست لب‌ها آسیب نزند، تناژ رنگی خوب و مناسبی داشته باشد مثلاً در استفاده‌های روزمره از تناژ‌های رنگی ملایم و طبیعی استفاده می‌شود و در می‌همانی‌ها و عروسی‌ها از تناژ‌های رنگی جیغ استفاده می‌شود هم چنین توجه کنید که در آرایش‌هایی که آرایش چشم‌ها شدید و پر رنگ است باید از رژ‌های کم رنگ و ملایم استفاده شود.

اما در آرایش‌ها و میکاپ‌هایی که آرایش چشم‌ها ملایم است می‌توان از رژ‌های پر رنگ‌تر و جیغ استفاده کرد؛ هم چنین توجه به سالم نگه داشتن لب‌ها و پاک کردن آرایش در شب‌ها قبل از خواب از موارد مهمی است که باید به آن‌ها توجه کنید.

محمد مهدی غلامی

پست های مرتبط

اهمیت ظرف غذای سگ و نکات مهم در تهیه آن

اهمیت انواع ظرف غذای سگ چیست؟ چه نکاتی را باید در انتخاب…

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

انواع بطری شامپو

انواع بطری شامپو در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها…

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

معرفی انواع کرم ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب دسته ای از کرم ها می باشند که…

۱۹ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید