صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : انواع بطری شامپو

انواع بطری شامپو

انواع بطری شامپو

انواع بطری شامپو در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها کارایی خاص خودش را دارد. در واقع نوع ماده شامپو و همین طور برندینگ شرکت ها می تواند باعث تغییر ظاهر و همچنین ساختار انواع بطری شامپو شود. در این محتوا قصد داریم تا شما را با بطری های مختلف شامپو و همچنین کارایی هر کدام آشنا کنیم تا بیشتر با این دسته از بطری ها آشنا شوید. همچنین اگر قصد خرید انواع بطری شامپو دارید نیز می توانید از طریق سایت قوطی با بهترین قیمت و البته بالاترین کیفیت محصول مد نظرتان را تهیه کنید.

بطری‌ پت چیست؟

بطری‌ شامپو یکی از انواع بطری‌های پت به حساب می‌آیند، بنابراین در ابتدا لازم است که بدانیم بطری‌های پت چه هستند؛ بطری‌های پت در واقع بطری‌هایی هستند که از آن‌ها در تبدیل ماده خام و اولیه پلاستیک به انواع بطری‌های کارآمد استفاده می‌شود، این بطری ها در انواع صنایع کاربرد دارند، بطری‌های پت دارای شکل و شمایل متفاوتی هستند که باعث تولید بطری‌های پلاستیکی در انواع مختلف می‌شود که در صنایع مختلفی مانند صنایع تولیدی، نوشیدنی، آرایشی و بهداشتی و… استفاده می‌شوند.

در طی پروسه تبدیل بطری‌های پت به انواع بطری‌های پلاستیکی از گرما و دمای بسیار بالا استفاده می‌شود تا بطری‌های پلاستیکی بتوانند به اندازه کافی و لازم منبسط شوند و شکل مورد نظر را به خود بگیرند.

 

مطلب پیشنهادی: بطری اکریلیک چیست؟

 

بطری شامپو

بطری‌ شامپو چیست؟

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم بطری‌های شامپو از انواع بطری‌های پت هستند و در زیر مجموعه ظروف آرایشی و بهداشتی جا می‌گیرند؛ این ظروف در موارد متعددی مانند شامپو‌ها، نرم‌کننده‌ها، لوسیون‌ها، ماسک مو‌ها، ژل‌ها، موس‌ها و… استفاده می‌شوند.

این ظروف از نظر ویژگی‌هایی مانند اندازه، حجم، شکل، رنگ و… با یک دیگر تفاوت دارند ؛ این ویژگی‌ها را در ادامه شرح خواهیم داد:

رنگ‌بندی:

این بطری‌ها در رنگ‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند؛ انواع شفاف و ماتی نیز از این بطری‌ها تولید می‌شوند که می‌توان از بطری‌های کدر و مشکی  برای محصولاتی استفاده کرد که به نور خورشید حساس هستند و نباید در معرض آن قرار بگیرند؛

رنگ‌های متفاوت نیز به نوبه خودشان دارای کاربرد‌های متفاوتی هستند مثلاً فرض کنید که یک شرکت می‌تواند برای محصولات خود از یک رنگ به خصوص و متفاوت بطری‌ها استفاده کند که این مسأله باعث می‌شود از نظر بصری برند مورد نظر در ذهن‌های مردم نهادینه شود، از طرف دیگر نیز یک شرکت می‌تواند برای انواع شامپو‌های تولیدی خود بسته به رایحه‌های متفاوت رنگ‌های متنوعی را به کار بگیرد که این کار نیز باعث ایجاد تنوع رنگی و ایجاد جذابیت برای مشتری و خریدار می‌گردد.

۲کاربرد‌های متنوع:

شامپو‌ها نیز به نوبه خود برای کاربرد‌های مختلفی ممکن است به کار بروند؛ مثلاً بطری‌های شامپویی که برای هتل‌ها استفاده می‌شوند معمولاً اندازه‌ای در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ سی سی دارند، بعضی از بطری‌ها به تناسب استفاده خود نیاز دارند تا حالت پمپی داشته باشند مثلاً شامپو‌های نرم‌کننده و باز‌کننده‌های گره مو، هم چنین بطری‌هایی که برای شامپو‌های کودکان استفاده می‌شود باید سایز مناسب و نسبتاً کوچکی داشته باشند و به علاوه درب این بطری‌ها باید به شکلی باشد که باز کردن آن‌ها به راحتی برای کودک امکان‌پذیر نباشد، هم چنین در بطری‌های شامپو‌های کودکان ممکن است از اشکال متنوع عروسکی و دارای جذابیت برای کودک نیز استفاده شود.

 

مطلب پیشنهادی: 8 روش شستن ریمل ضد آب

 

خوش دست بودن بطری‌ها:

یکی از مواردی که بین انواع بطری‌های شامپو‌ها تفاوت ایجاد می‌کند در نحوه قرار‌گیری بطری‌ها در دست است؛ می‌دانیم که این بطری‌ها در اندازه‌های بزرگ و کوچک و متوسط تولید می‌شوند، هم چنین بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند در تولید شامپو‌های خود در جهت کسب رضایت هرچه بیشتر مشتری انواع مختلف سایزی از یک نوع شامپو را تولید کنند که مشتری با توجه به نیاز و ترجیح خود بتواند سایز مورد نظر خود را انتخاب کند.

خوش دست بودن بطری شامپو‌ها در هر سایزی از اهمیت برخوردار است زیرا در هر سایزی اگر بطری مناسب نباشد و به راحتی در دست قرار نگیرد استفاده از آن‌ها در محیط حمام بسیار سخت خواهد بود و احتمال افتادن وشکستن بطری را بالا می‌برد؛ اما طبیعی است که اهمیت این موضوع در بطری‌های بزرگ بسیار بیشتر می‌شود، برای مثال یکی از اقداماتی که شرکت‌ها در جهت خوش دست شدن بطری‌ها انجام می‌دهند قرار دادن جای انگشتان بر یک کناره بطری‌های بزرگ است که میزان احتمال سر خوردن بطری را از دست نیز کاهش می‌دهد.

۳جنس‌های متفاوت:

هرچند که اکثر بطری‌های شامپو از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند اما خود پلاستیک‌ها نیز دارای انواع بسیار متفاوتی هستند؛ اهمیت این مسأله زمانی نمود پیدا می‌کند که به این مسأله توجه می‌کنیم که در شامپو‌ها انواع مختلفی از مواد شیمیایی مانند اسید‌ها، سورفاکتانت، مواد قلیایی و مواد نگهدارنده مختلف وجود دارند بنابراین نیاز به بطری‌هایی که مواد در آن‌ها خورندگی ایجاد نکنند و نشت نیز نکنند بیشتر خود را نشان می‌دهند.

 

مطلب پیشنهادی: معرفی انواع کرم ضد آفتاب

 

انواع بطری شامپو

بطری‌ شامپو از چه موادی ساخته می‌شوند؟

در میان حجم انبوه مواد پلاستیکی که برای ساخت شامپو‌ها استفاده می‌شوند بعضی مواد پلاستیکی شیوع بیشتری دارند:

۱پلی‌اتیلن ترفتالات  یا PE :

معمولاً برای ساخت بطری‌های شفاف و براق از پلی‌اتیلن ترفتالات استفاده می‌شود؛ یکی از مزایای این مواد پلاستیکی در این است که قابل بازیافت هستند و بالطبع بطری‌های ساخته شده از این مواد نیز دارای قابلیت بازیافت هستند و به طبیعت آسیب نمی‌رسانند.

۲پلی‌اتیلن با برچسب شماره ۲ یا HDPE:

در بعضی از شامپو‌ها نیاز به مقاومت مناسب در برابر وزن و هم چنین ضربه دارید؛ برای مثال در بطری‌های شامپو با حجم زیاد از این نوع پلاستیک‌ها استفاده می‌شود.

۳پلی‌وینیل کلرید یا PVC :

بطری‌هایی که از جنس این پلاستیک‌ها ساخته می‌شوند دارای انعطاف‌پذیری زیادی هستند؛ مصرف این نوع پلاستیک‌ها در ساخت بطری‌های پت شامپو کمتر است زیرا این پلاستیک‌ها در محیط ماندگاری بالایی دارند و به راحتی تجزیه نمی‌شوند و از طرف دیگر نیز قابل بازیافت نیستند بنابراین اثرات سو بر طبیعت می‌گذارند.

۴پلی‌پروپیلن  یا PP:

این نوع پلاستیک برای ساخت بطری‌های شامپویی استفاده می‌شود که دارای مقاومت بالا هستند؛ از این جنس برای ساخت بطری‌های شامپو پمپی یا بطری‌های شامپو با غلظت بالا استفاده می‌شود.

 

مطلب پیشنهادی: شمع جار چیست؟

 

انواع بطری‌ شامپو کدام‌اند؟

بعضی از انواع بطری‌های پت شامپو رایج تر‌اند که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

۱-بطری‌های معمولی: این بطری‌ها معمولاً شکل ساده‌ای دارند و دارای یک درب ساده نیز هستند؛ اندازه و حجم‌های مختلفی از این بطری‌ها در دسترس است.

۲-بطری‌های دارای پمپ: همان طور که از نام این بطری‌ها مشخص است دارای یک پمپ هستند که مصرف‌کننده با فشار دادن این پمپ می‌تواند مقدار مورد نیاز خود را از بطری شامپو بر دارد؛ یکی از مزایای این بطری‌ها این است که به فرد مصرف‌کننده امکان مدیریت بهتر مصرف شامپو را می دهد.

3- بطری‌های دارای درب جازی: شاید شما نیز بار‌ها با این مشکل مواجه شده باشید که در نقل و انتقال یک بطری شامپو، شامپو از بطری شامپو نشت کرده و باقی وسایلتان را آلوده کرده است؛ مهم‌ترین مورد کاربرد این بطری‌ها در همین جاست، در واقع این بطری‌ها دارای یک درب هستند که برای باز شدن نیاز به چرخش و فشار دارند، این نوع باز شدن درب شامپو باعث می‌شود که شامپو‌ها از بطری‌های خود نشت نکنند و به آسانی قابل حمل و نقل باشند.

4- بطری‌های قابل تازه‌بندی: این بطری‌ها دارای درب‌های خاصی هستند که به گونه‌ای طراحی شدند که می‌توانند درب بطری را به خوبی ببندند و باعث حفظ تازگی و اصالت محصول می‌شوند.

 

مطلب پیشنهادی: کاربرد پمپ غلیظ پاش

 

بطری شامپو رنگی

بطری‌های شامپو دارای جنس‌های دیگری به غیر از پلاستیک هم هستند؟

بسیاری از بطری‌های شامپو از جنس شیشه‌ها ساخته می‌شوند؛ شیشه‌ها بر خلاف پلاستیک‌ها هم قابلیت مصرف دوباره دارند و هم بازیافت پذیرند در نتیجه بطری‌های شامپو شیشه‌ای از این نظر به بطری‌های پلاستیکی ارجحیت دارند.

از مزایای دیگر بطری‌های شامپو شیشه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– شیشه از ورود هوا، رطوبت و نور به درون بطری شامپو جلوگیری می‌کند و می‌تواند کیفیت اولیه شامپو تولید شده را برای مدت زمان مناسبی حفظ کند؛ هم چنین مواد شیمیایی درون بطری کم‌ترین تأثیر را بر روی شیشه می‌گذارند و از این نظر نیز استفاده از بطری‌های شامپو شیشه‌ای به نسبت پلاستیکی ارجحیت دارد.

– این بطری‌ شامپو شیشه‌ای معمولاً دارای درب‌های قابل تازه‌بندی هستند و از نشت مواد درون بطری جلوگیری می‌کنند.

– شیشه‌ها در مقابل ضربه، فشار و حرارت دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و به نسبت بطری‌های پلاستیکی دارای مقاومت بسیار بیشتری هستند.

البته بطری‌های شامپو شیشه‌ای دارای قیمت بسیار بیشتری از بطری‌های پلاستیکی هستند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند.

 

مطلب پیشنهادی: انواع پمپ اسپری

 

تأثیرات منفی بطری‌های شامپو بر طبیعت چیست؟

این بطری‌ها که در اکثر مواقع نیز از پلاستیک‌ها ساخته می‌شوند باعث آسیب‌های زیادی به طبیعت می‌شوند که البته با مدیریت درست این بطری‌ها می‌توان این ضررات را به طور قابل توجهی کاهش داد:

-مصرف منابع: این محصولات نیز مانند تمام محصولات دیگر برای تولید شدن منابع مصرف می‌کنند؛ یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی که در ساخت این بطری‌ها استفاده می‌شوند منابع نفت و گاز طبیعی است.

-آلودگی محیط زیست: اگر پسماند این بطری‌ها بازیافت نشوند یا به درستی مدیریت نشوند می‌توانند آسیب قابل توجهی به محیط زیست و منابع آبی و خاکی و همین طور محیط زیست عمومی منجر شوند.

-تولید و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای:

هم در پروسه تولید و هم در پروسه دفع این بطری‌ها گاز‌های گلخانه‌ای ایجاد می‌شوند، این گاز‌ها مانند کربن دی اکسید بر تغییرات اقلیمی اثر می‌گذارد و موجب گرمای جهانی می‌شوند.

چگونه می‌توان اثرات منفی محیطی حاصل از این بطری‌ها را کاهش داد؟

می‌توان در انتخاب و خرید این بطری‌ها از بطری‌هایی استفاده کرد که قابلیت بازیافت دارند و به صورت محیط زیست دوست تولید می‌شوند.

بطری‌های پت شامپو را از کجا می‌توان خرید؟

این بطری‌ها از مکان‌های متنوعی قابل تهیه هستند مثلاً فروشگاه‌های حیوانات خانگی یا همان پت شاپ‌ها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های آنلاین و تولید‌کنندگان مستقیم؛ بدیهی است که اگر شما قصد دارید تعداد زیادی بطری پت شامپو را خریداری کنید بهتر آن است که از تولیدکنندگان مستقیم خرید کنید زیرا خرید عمده به طور طبیعی برای شما بسیار به صرفه‌تر خواهد بود اما اگر تنها به یک یا چند بطری شامپو احتیاج دارید می‌توانید از منابع دیگر آن را تهیه کنید.

 

مطلب پیشنهادی: چگونگی شستن ظرف ریمل

 

خرید بطری شامپو

خلاصه:

بطری‌ شامپو در واقع نوعی از بطری‌های پت هستند که در انواع مختلفی تولید می‌شوند و کاربرد‌های متعددی نیز دارند؛ بطری‌های شامپو از نظر ویژگی‌های مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند؛ این ظروف در شکل‌ها و رنگ‌ها و سایز‌های متفاوتی عرضه می‌شوند که بسته به نیاز‌ها نوع مناسب انتخاب می‌شود؛ در انتخاب بطری پت شامپو مناسب باید به عوامل متعددی توجه کنید.

اگر برای مصرف شخصی خود اقدام به خرید بطری‌های پت شامپو می‌کنید کافی است که تنها به انتظارات خود و ویژگی‌های مد نظرتان توجه کنید اما اگر به عنوان یک شرکت و برای برند خودتان به دنبال تهیه بطری‌های پت شامپو‌ها هستید باید به عوامل دیگری نیز توجه کنید: شما به بطری‌هایی نیاز دارید که دارای جذابیت ظاهری باشند و از زیبایی برخوردار باشند.

همچنین ممکن است به دنبال بطری‌های خاص برای برند خود باشید که شما را از سایر برند‌ها متفاوت و متمایز کند و باعث شود در بین مردم شناخته شوید، هم چنین باید به ویژگی‌ها و انتظارات مشتریان و مصرف‌کنندگان محصولات خود نیز توجه کنید مثلاً باید محصولاتتان را در سایز‌های متفاوت تولید کنید، طوری محصول را طراحی کنید تا نشت نکند، هم چنین از جنس نسبتاً مرغوبی از بطری‌های شامپو‌ها استفاده کنید تا روی مواد شیمیایی درون بطری تأثیری نگذارند.

و در عین حال نیز باید سعی کنید تا یک محصول مقرون به صرفه و اقتصادی تولید کنید؛ جنبه دیگر مسأله نیز آسیب‌های زیست محیطی حاصل از این بطری هاست به طوری که به عنوان یک برند محیط زیست دوست و مسئولیت‌پذیر باید سعی کنید تا محصولات خود را به گونه‌ای تولید کنید که کم‌ترین آسیب ممکنه را به محیط زیست وارد کند هم چنین می‌توانید با اطلاع‌رسانی به مشتریان خود به بازیافت قوطی‌ها دست بزنید که با این کار علاوه بر کمک به محیط زیست هزینه‌های برند را نیز به طور قابل توجهی می‌توان کاهش داد.دیریت بهتر مصرف شامپو را می‌دهد.

محمد مهدی غلامی

پست های مرتبط

انواع رژلب و معرفی کاربرد آنها

در دنیای نوین امروزی و با گذشت زمان، تأثیر تبلیغات و تمایل…

۲۵ خرداد ۱۴۰۳

اهمیت ظرف غذای سگ و نکات مهم در تهیه آن

اهمیت انواع ظرف غذای سگ چیست؟ چه نکاتی را باید در انتخاب…

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

معرفی انواع کرم ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب دسته ای از کرم ها می باشند که…

۱۹ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید