صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : انواع پمپ اسپری

انواع پمپ اسپری

انواع پمپ اسپری

در این محتوا قصد داریم تا شما را با انواع پمپ اسپری ها آشنا کنیم. پمپ اسپری یک ظرف بسیار کاربردی است که در صنایع مختلفی مثل صنایع لوازم آرایشی و بهداشتی، درمانی و مواد غذایی کاربرد دارد. در واقع این پمپ ها کارایی های بسیار زیادی دارند و انواع مختلفی از آنها هم تا به امروز تولید شده است که هر کدام از آنها ویژگی منحصر به فرد خودشان را دارند. کسب و کار های مختلفی برای اینکه بتوانند محصولاتشان را برای مصرف کنندگان راحت تر عرضه کنند از پمپ اسپری های مختلفی استفاده می کنند.

در واقع ما این نوع پمپ ها را در جاهای مختلفی و بر روی کالا های بسیار مختلفی تا به امروز دیدیم. برای مثال پمپ ها بر روی کالا هایی مثل انواع شیشه شور ها، سرامیک شور ها، شامپو ها، کرم ها ، لوسیون ها و … وجود دارند و با توجه به ویژگی که دارند باعث می شوند مصرف کنندگان این نوع کالا ها حس بهتری در حین استفاده از این محصول داشته باشند. همچنین تجربه کاربری بسیار راحت تری هم این دسته از محصولات دارند و برای همین برای مصرف کنندگان یک نوع ارزش به حساب می آید.

 

مطلب پیشنهادی: انواع قطره چکان ها

 

حالا ما قصد داریم در این محتوا در مورد انواع این پمپ ها و کاربرد هر یک از آنها صحبت کنیم. اگر علاقه مند به ظروف هستید و قصد دارید که در مورد این محصولات بدانید حتما این محتوا را با دقت مطالعه کنید. همچنین در زمان توضیح دادن هر نوع پمپی فروشندگان آن محصولات را هم برای شما معرفی می کنیم تا بتوانید خرید سریع و راحت تری را تجربه کنید. برای همین اگر به انواع پمپ ها برای محصولات خودتان نیاز دارید می توانید در طی این محتوا با فروشندگان آن هم آشنا شوید و خرید خودتان را هم انجام دهید.

انواع پمپ ظروف

انواع پمپ اسپری

  1. پمپ رقیق پاش
  2. پمپ غلیظ پاش
  3. پمپ تریگر
  4. پمپ با نازل های مختلف
  5. پمپ لوسیون
  6. پمپ تیوب
  7. پمپ خوشبو کننده
  8. پمپ عطر
  9. پمپ فوم پاش
  10. پمپ تحت خلاء

این ها 10 تا از معروف ترین انواع پمپ اسپری ها می باشند که ما قصد داریم در این محتوا هر کدام از آنها را برای شما معرفی کنیم و در مورد کاربرد و همچنین ویژگی های آنها نیز به شما اطلاعات مفیدی خواهیم داد. فراموش نکنید که این 10 نوع پمپ جزو معروف ترین و البته پر مصرف ترین نوع پمپ ها می باشند و صرفا همه پمپ اسپری ها به این 10 مدل بسنده نمی کنند. بلکه مدل ها بسیار بیشتری از این 10 مدل نیز وجود دارد که هر کدام کارایی مخصوص به خودشان را دارند. وقت آن شده است که به معرفی این پمپ ها بپردازیم.

 

مطلب پیشنهادی: پمپ رقیق پاش چیست؟

 

1)    پمپ رقیق پاش

پمپ رقیق پاش اولین نوع از انواع پمپ اسپری است که قصد داریم برای شما آن را معرفی کنیم. این نوع از پمپ ها همان طور که از نامشان مشخص است مناسب محلول هایی هستند که غلظت کمی دارند در واقع محلول هایی که رقیق هستند بایستی توسط این پمپ ها مورد استفاده قرار بگیرند. انواع محلول های رقیق مثل شیشه شور ها، چند منظوره ها و یا حتی اسپری آب برای گلخانه ها را درون ظرف هایی قرار می دهند که بر روی آنها پمپ رقیق پاش قرار دارد.

برای همین استفاده از این دسته محصولات بسیار کاربردی است و اگر بدون اغراق قرار باشد بگوییم یکی از مهمترین دسته پمپ ها می باشند.این نوع پمپ ها به حدی مهم هستند که خودشان شاخه اصلی یک سری از پمپ های دیگر مثل پمپ تریگر و یا پمپ عطر می باشند. در واقع هر چیزی که حالت محلول رقیق دارد را با استفاده از این نوع پمپ ها می توانیم اسپری کنیم.

2)    پمپ غلیظ پاش

در ادامه معرفی انواع پمپ اسپری ها به سراغ پمپ غلیظ پاش می رویم. این نوع محصولات در واقع مقابل پمپ های رقیق پاش قرار می گیرند. هر مایعی که غلیظ است و دارای خصوصیاتی است که متفاوت با مایعات و محلول های رقیق میباشد را با استفاده از این پمپ ها اسپری می کنیم. دقت داشته باشید که اسپری کردن این مایعات کمی متفاوت با مایعاتی است که رقیق می باشند. در واقع هر چقدر مایع رقیق تر باشد هنگام پخش بیشتر بر روی هوا معلق می شود. اما اگر مایعی که استفاده می شود غلیظ باشد کمی وزن بیشتری دارد و در هوا زیاد معلق نمی شود.

با این حال استفاده از این پمپ ها کمک می کند تا بهتر بتوان از این نوع مایعات استفاده کرد. انواع پمپ هایی که برای مایعاتی مثل لوسیون ها، روغن های خوراکی و یا درمانی و … استفاده میشوند را به واسطه این نوع پمپ ها می توان استفاده کرد. این دسته از پمپ ها ها هم خودشان یک شاخه اصلی هستند و یکسری زیر مجموعه دیگر نیز دارند که جزو پمپ غلیظ پاش می باشند.

 

پمپ رقیق پاش: انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

 

3)    پمپ تریگر

پمپ تریگر یکی از معروف ترین و البته بدون شک پر مصرف ترین نوع پمپ ها به خصوص در صنعت شستشو و شوینده ها می باشد. به طور کلی به پمپ هایی که دارای یک دسته برای فشاردن دارند تا مایعات را تخلیه کنند پمپ تریگر گفته می شود. در بین انواع پمپ اسپری ها این دسته از پمپ ها در صنعت شوینده ها و یا حتی حشره کش ها بسیار پر استفاده هستند و سایر پمپ ها بیشتر برای محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب تر می باشند.

پمپ تریگر

4)    پمپ با نازل

انواع پمپ اسپری ها می توانند همراه با پمپ نازل دار در بازار عرضه شوند. خود پمپ های نازل دار به دو دسته نازل کوتاه و بلند تقسیم می شوند که کاربرد های آنها باز می تواند متفاوت باشد. بیشترین استفاده ای که از این مصحولات می شود برای دارو های درمان و یا لوسیون های درمانی می باشد. در واقع وجود نازل جلوی بر خورد مستقیم دست و سطح پوست با سر نازل را می گیرد . از این رو بهتر است که موادی مثل شوینده ها در بیمارستان ها درون این نوع نازل ها عرضه شوند.

همچنین خیلی از دارو هایی که حالت قطره و مایع دارند توسط پمپ نازل دار عرضه می شوند. برای مثال دارو هایی مثل قطره گوش و یا اسپری بینی خیلی وقت ها توسط پمپ های نازل دار عرضه می شوند و کارایی مختص به خودشان را دارند. با این حال در سایر صنایع مثل آرایشی و بهداشتی نیز می توان این دسته از پمپ ها را هم مشاهده کرد. هر چند که بیشترین استفاده ای که دارند برای کار های درمانی و بهداشتی می باشد. نازل کوتاه و بلند را نیز کسب و کار ها با توجه به محصولی که عرضه می کنند انتخاب می کنند.

 

مطلب پیشنهادی: بطری اکریلیک چیست؟

 

5)    پمپ لوسیون

انواع پمپ اسپری هایی که تا به الان در موردشان صحبت کردیم مخصوص کار خاصی بودند، پمپ لوسیون ها نیز متفاوت با سایر پمپ هایی که تا به الان برای شما معرفی کردیم نیستند. این دسته از پمپ ها بیشتر همان طور که از نامشان مشخص است برای لوسیون ها و مواد آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. برای همین می توان از این پمپ ها در موارد آرایشی بسیار مختلفی استفاده کرد. این نوع پمپ ها می توانند ابعاد و اشکال مختلفی داشته باشند اما به دلیل اینکه قرار است لوسیون و مواد آرایشی را از خودشان خارج کنند باید دارای دهانه های بزرگی باشند که می توانند مواد مختلفی را خودشان خارج کنند.

نکته دیگر این است که ظروف پمپ لوسیون ها بایستی به صورتی ساخته شوند که دهانه آنها با دهانه پمپ لوسیون ها برابر باشد در غیر این صورت جلوی پاچش درست و صحیح مواد آرایشی و بهداشتی و به خصوص نرم کننده ها را خواهد گرفت . کسب و کار های حوزه لوسیون و مواد آرایشی و بهداشتی از این پمپ ها استفاده زیادی می کنند.

6)    پمپ تیوب

تیوب ها یکی از پر مصرف ترین نوع ظروف آرایشی و بهداشتی هستند که کاربرد های بسیار مختلفی دارند. در واقع هر چیزی که ما امروز به عنوان ماده آرایشی به صورت مایع می شناسیم را می توان در این ظروف ها نگهداری کرد و برای همه آنها مفید می باشند. از مهمترین کاربرد هایی که دراند این است که بسته بندی مناسبی برای مواد آرایشی مثل انواع کرم ها می باشند و پمپ تیوب ها نیز برای این طراحی شده اند که استفاده از این ظروف را برای مصرف کنندگان ساده تر کنند.

 

مطلب پیشنهادی: تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی چیست؟

 

پمپ اسپری

7)    پمپ خوشبو کننده

پمپ خوشبو کننده و پمپ عطر دو محصولی از انواع پمپ اسپری می باشند که برای صنایع خوشبو کننده و عطر ها مناسب می باشند. در واقع از پمپ خوشبو کننده برای مواردی مثل پخش خوشبو کننده ها در سرویس های بهداشتی و یا حتی برای خوشبو کننده های بدن و یا ضد تعریق ها می توان استفاده کرد. این نوع از پمپ ها استفاده بسیار زیادی در بین مواد آرایشی و بهداشتی دارند و نمی توان از آنها را بخش بی اهمیتی بین پمپ ها دانست بلکه بسیار مصرف زیادی دارند و جزو محصولات آرایشی و بهداشتی هستند که روزانه از آنها استفاده می شود.

8)    پمپ عطر

پمپ عطر برای ظروف عطر به کار می رود و استفاده های مختلفی می تواند داشته باشد. ما دو نوع پمپ عطر داریم یکی همراه با خود عطر ها قرار می گیرد و در بازار عرضه می شود. دیگری مدلی ایست برای عطر های تست و یا ظروف عطر کوچک که بر روی آنها پمپ های کوچی با ابعاد واقعا خاص قرار می گیرد و در بازار عرضه می شوند.

از این جهت نمی توان هیچ کدام از این مدل پمپ ها را بی فایده دانست هر دوی آنها در جایگاه های خودشان بسیار مفید می باشند. در ادامه برای پمپ عطر می توانیم بگوییم که بدون شک یکی از مهمترین انواع پمپ اسپری است چرا که اگر خراب شود کل محصول غیر قابل استفاده خواهد شد و از این نظر اهمیت بسیار زیادی در نظر مشتریان و مارکتینگ کالا ها دارد.

 

مطلب پیشنهادی: شمع جار چیست؟

 

9)    پمپ فوم پاش

پمپ فوم پاش نوع دیگری از پمپ هایی است که در صنعت مواد آرایشی و بهداشتی کاربرد های بسیار زیاد و متنوعی دارند. به وسیله این نوع از انواع پمپ اسپری می توان مواد بهداشتی مثل انواع فوم های شستشو دست، میاع دست شویی، و برای مواد آرایشی انواع مواد شستشوی صورت و … را مورد استفاده قرار داد. از این جهت وجود پمپ فوم پاش هم بسیار مهم و البته کاربردی است و می توان از آنها در جا های مختلفی استفاده کرد.

خرید پمپ اسپری

10) پمپ تحت خلاء

پمپ تحت خلاء یکی از انواع پمپ اسپری ها است که کاربرد های بسیار متفاوتی می تواند داشته باشد. بیشتر در صنعت آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد و برای محصولاتی مورد استفاده قرار می گیرد که بایستی حتما از آلودگی های محیطی به دور باشند. در واقع این پمپ ها به دلیل وجو خلاء جلوی آلودگی های محیطی را تا حدی زیادی می گیرند و نمی گذارند محصولات به راحتی فاسد و یا غیر قابل استفاده شوند. همچنین کاربرد آنها هم مخصوص یک نوع کالا و یک سری محصول خاص نمی شود و می توان از این نوع پمپ ها در مصارف بسیار مختلفی استفاده کرد.

 

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید ظروف یکبار مصرف

 

حرف آخر

در این محتوا سعی کردیم به انواع پمپ اسپری ها به پردازیم و مهمترین آنها را برای شما معرفی کردیم. همچنین در مورد کاربرد هر یک از آنها نیز به طور مختصر توضیح دادیم تا متوجه تفاوت هر یکی از آنها با یکدیگر بشوید. خرید انواع پمپ ها و ظروف برای کسب و کار هایی که قصد دارند محصولات خودشان را در بسته بندی هایی مختص به ظروف در بازار ها عرضه کنند فرآیند بسیار مهمی است که بایستی با دقت انجام شود. برای همین این محتوا را می توان نوعی راهنما دانست تا شما با بهترین نوع پمپی که نیاز دارید برای عرضه محصولتان آشنا شوید و بعد به سراغ خرید آن بروید.

 

خرید انواع پمپ اسپری با بهترین قیمت و بالا ترین کیفیت !

 

همچنین اگر نیاز به خرید این محصولات داشتید می توانید به فروشگاه قوطی سر بزنید و یا پایین هر یک از این محصولات بر روی لینک درون متن کلیک کنید تا به صفحه فروش آن دسته از محصولات بروید. امیدواریم در این محتوا به شما کمک کرده باشیم تا با انواع ظروف ها و البته پمپ ها مختلف آشنا شده باشید. حتما نظرات و سوالات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

محمد مهدی غلامی

پست های مرتبط

انواع رژلب و معرفی کاربرد آنها

در دنیای نوین امروزی و با گذشت زمان، تأثیر تبلیغات و تمایل…

۲۵ خرداد ۱۴۰۳

اهمیت ظرف غذای سگ و نکات مهم در تهیه آن

اهمیت انواع ظرف غذای سگ چیست؟ چه نکاتی را باید در انتخاب…

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

انواع بطری شامپو

انواع بطری شامپو در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها…

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید