صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : معرفی انواع کرم ضد آفتاب

معرفی انواع کرم ضد آفتاب

انواع کرم ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب دسته ای از کرم ها می باشند که بسیار کاربردی هستند و برای جلوگیری از سوختن و یا آلرژی هایی که به واسطه نور و اشعه های آفتاب ایجاد می شود از آنها استفاده می کنیم. این نوع کرم ها انواع مختلفی دارند و در مواردی با سایر کرم های دیگر مثل مرطوب کننده ها و یا آبرسان ها هم ترکیب شده اند. حتی انواع کرم ضد آفتاب می تواند از نوع رنگ دار و بی رنگ باشد که باعث تغییر رنگ سطح پوست می شود. در واقع خیلی از خانم ها از این نوع کرم ها استفاده می کنند که دو کار را همزمان برایشان انجام می دهد.

در این محتوا قصد داریم تا شما را با انواع کرم ضد آفتاب و نوع کار کرد هر کدام آشنا کنیم. همچنین در ادامه یک سری از معروف ترین و البته بهترین برند های کرم ضد آفتاب را هم برای شما معرفی می کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید پوست خودتان را در برابر اشعه های مضر آفتاب مقاوم کنید. فراموش نکنید که معیار های مختلفی می تواند بر روی انواع کرم های ضد آفتاب تاثیر گذار باشد و بایستی به همه آنها توجه لازم را داشته باشید.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

 

کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب نوعی از کرم است که از آن برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و همچنین تابش اشعه های فرابنش و مضر آفتاب استفاده می کنند. این دسته از کرم ها مدل های مختلفی دارند و می توانند به صورت لوسیون، اسپری و ژل در بازار عرضه شوند. اگر از آنها به شکل درستی استفاده کنید می توانید پوست خودتان را در برابر اشعه های بسیار خطرناک و مضر آفتاب محافظت کنید. تقریبا تمامی سازمان های بهداشتی و درمانی به اهمیت کرم های ضد آفتاب اشاره کرده اند و در مورد مزایای آن به صورت علمی هم نوشته شده است.

در واقع نور آفتاب برای بدن مفید است، اما تحت شرایطی که مقدار کمی اشعه ماورابنفش بر روی سطح پوست قرار بگیرد. برای همین با استفاده از انواع کرم ضد آفتاب شما می توانید هم از نور آفتاب لذت ببرید و هم اینکه سطح پوست خودتان را نسبت به اثرات احتمالی و همچنین آفتاب سوختگی پوشش دهید. فراموش نکنید که باید تا جای ممکن از این نوع کرم های ضد آفتاب هنگام خروج از خانه به خصوص در بازه زمانی تابستان استفاده کنید تا سلامت پوست خودتان را تضمین کنید.مهمترین قسمت یک ضد آفتاب خوب SPF آن است که نشان دهنده فاکتور هایی است که بر روی سطح پوست تاثیر گذار می باشند.

در واقع هر چقدر این فاکتور بیشتر باشد نشان دهنده این است که کرم ضد آفتاب بیشتر از پوست شما توانایی محافظت دارد و بهتر این کار را انجام می دهد. همچنین شما هم می توانید تایم طولانی تر را در برابر آفتاب سپری کنید بدون اینکه هیچ گونه صدمه ای به پوست خودتان بزنید. بنابراین قبل از تهیه کردن انواع کرم ضد آفتاب حتما بایستی SPF آن را در نظر بگیرید و بعد خرید خودتان را انجام دهید.

کرم های ضد آفتاب

 

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین کرم آبرسان

 

معرفی انواع کرم ضد آفتاب

در این قسمت شما را با انواع کرم ضد آفتاب و کاربرد هر کدام آشنا می کنیم با استفاده از اطلاعاتی که در این قسمت به شما می دهیم می توانید خیلی راحت کرمی را برای خودتان تهیه کنید که برای شما مناسب تر است و البته کاربرد بهتری هم دارد. دقت داشته باشید که انواع کرم های ضد آفتابی که در بازار هستند را برند های مختلفی تولید می کنند و ما هم سعی کردیم صرفا معتبر ترین برند هر مدل کرم ضد آفتاب را برای شما معرفی کنیم.

  1. کرم ضد آفتاب فاقد چربی
  2. کرم ضد آفتاب ضد لک
  3. کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده
  4. کرم ضد آفتاب رنگی
  5. کرم ضد آفتاب بی رنگ

 

مطلب پیشنهادی:بطری اکریلیک چیست؟

 

کرم ضد آفتاب فاقد چربی

افرادی که پوست های چربی دارند بهتر است از این نوع از انواع کرم ضد آفتاب که فاقد چربی هستند استفاده کنند. در واقع این نوع کرم ها برای انواع پوست ها قابل استفاده است اما بهترین نوع کرم برای پوست هایی است که دارای چربی می باشند. معروف ترین کرم در این نوع الارو Foundation Effect است. این نوع ضد آفتاب ها برای ورزشکاران و افرادی که صورتشان تعریق زیادی هم می کند بسیار کاربردی است و می توانند از آنها استفاده کنند.

کرم ضد آفتاب ضد لک

افرادی که پوست هایی دارند که دارای لک می باشد و یا مستعد لک های مختلفی می باشند می توانند از این نوع کرم ضد آفتاب استفاده کنند. در واقع آکنه و لک ها را می توانند در کنار استفاده از یک کرم ضد آفتاب از بین ببرند. این نوع کرم ها جلوی پیری پوست را هم تا حدی می گیرند و روند آن را کند می کنند.

ضد آفتاب لافار می تواند گزینه خوبی برای این افرادی باشد که قصد تهیه کرم های ضد آفتاب این مدلی را دارند. این نوع کرم ها دارای بافت سبک تری نسب به سایر کرم ها می باشند و در کل جلوی انواع لکه ها و یا تخریب های پوستی را هم می توانند بگیرند.

 

مطلب پیشنهادی: انواع خط چشم و تفاوت آنها

 

کرم ضد آفتاب مرطوب کننده

افرادی که پوست های خشکی دارند و این خشک بودن پوست باعث اگزما های شدیدی در آن ها می شود می توانند از کرم های ضد آفتاب مرطوب کننده استفاده کنند. این نوع کرم ها در کنار اینکه ضد آفتاب می باشند یک حالت نرم کنندگی نیز دارند که باعث می شود افرادی که از آن استفاده می کنند سطح پوستشان تا حد زیادی نرم تر شود. در واقع برای افرادی که دارای پوست های خشک و مستعد اگزما می باشند این نوع کرم ها بسیار مفید می باشد. بهترین کرم های این نوع از انواع کرم ضد آفتاب سی گل می باشد.

کرم ضد آفتاب رنگی

در بین انواع کرم ضد آفتاب دو مدل از سایرین معروف تر و البته پر کاربرد تر می باشد. یک مدل رنگی و دیگری بی رنگ که هر دوی آنها کاربرد ها و البته مشتریان مخصوص به خودشان را دارند.کرم ضد آفتاب رنگی برای افرادی مناسب که قصد دارند لک ها و یا جای جوش های خودشان را پوشش دهند.

این دسته از افراد می توانند از طریق کرم ضد آفتاب رنگی اول از همه سطح پوستشان را در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت کنند و در ادامه آن نیز می توانند لک های پوست خودشان را هم پوشش دهند. کرم ضد آفتاب جوان کننده رنگی پریم می تواند گزینه بسیار مناسبی برای این دسته از افراد باشد. SPF این نوع کرم نیز 50 است و بسیار کاربردی می باشد و می توانید بعد از استفاده از آن برای مدت طولانی در زیر نور آفتاب باشید.

 

مطلب پیشنهادی: 8 روش شستن ریمل ضد آب

 

کرم ضد آفتاب بی رنگ

در ادامه انواع کرم ضد آفتاب به سراغ پر کاربرد ترین و البته پر مصرف ترین نوع کرم ضد آفتاب یعنی کرم ضد آفتاب بی رنگ می رویم. این نوع کرم ها در واقع صرفا خاصیت ضد آفتابی دارند و در مواردی می توانند جوان کننده نیز باشند. اما سایر خصوصیت هایی که قبل تر گفتیم در این نوع کرم ها وجود ندارد. SPF کرم های اکثر این دسته بالای 50 می باشد. یکی از بهترین نوع این کرم ها ضد آفتاب تاپ شاپ می باشد که SPF آن 90 است و یکی از بالاترین SPF ها را در بین انواع کرم ها دارد.

 

خرید انواع ظرف کرم با بهترین قیمت!

 

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب

برای استفاده از کرم ضد آفتاب بایستی تا حد زیادی از کرم ها استفاده کنید. در واقع نباید فکر کنید که از کرم ضد آفتاب باید کم استفاده کنید بلکه باید تا جای ممکن تمام سطح پوست خودتان را با استفاده از این نوع کرم ها پوشش دهید و در انجام این کار دست و دل باز باشید. بهترین زمان برای زدن کرم ضد آفتاب 15 الی 30 دقیقه قبل از خارج شدن از داخل خانه است. کرم ضد آفتاب را می توانید بر روی تمامی بخش های بدنتان که قرار است در برابر نور خورشید قرار بگیرد بمالید.

به طور معمول کرم ضد آفتاب اسپری و یا ژلی سرعت جذب بیشتری از حالت کرمی دارند. اگر زمان کمی دارید می توانید از انوع ضد آفتاب ها استفاده کنید. در آخر اینکه دقت داشته باشید برای مالیدن کرم ضد آفتاب دور چشمتان از کرم مخصوص استفاده کنید. خیلی از ضد آفتاب ها هستند که مخصوص دور چشم می باشند اما خیلی از آنها نیز برای این کار مفید نیستند برای همین شما بایستی از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که برای این مورد حساسیتی ایجاد نمی کنند.

 

مطلب پیشنهادی: پمپ رقیق پاش چیست؟

 

خلاصه محتوا

در این محتوا سعی کردیم تا شما را با انواع کرم های ضد آفتاب و کاربرد هر کدام از آنها آشنا کنیم. در واقع هر نوع کرم ضد آفتاب نوعی کاربرد مشخص دارد و افراد با توجه به کاربردی که می خواهند و البته نوع پوستی که دارند باید یک از آنها را انتخاب کنند و بعد از آن استفاده کنند. نکته دیگر این است که شما بایستی به یک سری نکات مهم قبل از تهیه کردن کرم ضد آفتاب دقت کنید. مهمترین آن این است که کرم ضد آفتابی که تهیه می کنید برای کدام نوع پوست ها کاربردی است.

دومین نکته این است که SPF کرم ضد آفتابی که مد نظرتان است چقدر می باشد. به طور کلی هر چقدر این فاکتور بیشتر باشد کرم شما قوی تر است و می توانید تایم و زمان طولانی تری را با این تفاسیر خارج از خانه بگذارنید. برای همین قبل از تهیه محصولات بایستی حتما به این موارد دقت داشته باشید و بعد خرید خودتان را انجام دهید. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و توانسته باشید تا حدی زیادی با انواع کرم ضد آفتاب آشنا شده باشید. حتما نظرات خودتان را برای ما یادداشت کنید.

 

محمد مهدی غلامی

پست های مرتبط

انواع رژلب و معرفی کاربرد آنها

در دنیای نوین امروزی و با گذشت زمان، تأثیر تبلیغات و تمایل…

۲۵ خرداد ۱۴۰۳

اهمیت ظرف غذای سگ و نکات مهم در تهیه آن

اهمیت انواع ظرف غذای سگ چیست؟ چه نکاتی را باید در انتخاب…

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

انواع بطری شامپو

انواع بطری شامپو در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها…

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید