صفحه اصلی > مقالات : چگونگی شستن ظرف ریمل

چگونگی شستن ظرف ریمل

نحوه شستن ظرف ریمل

ریمل ها از آن دسته محصولات آرایشی و بهداشتی هستند که در روتین آرایشی اکثر خانم ها وجود دارد. از آنجایی که چشم ها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره خانم ها ایجاد می کنند و باعث می شوند که صورت به حداکثر زیبایی خودش برسد استفاده از این محصولات بسیار روتین است. انواع ریمل ها وجود دارند که هر کدام یک کاربرد مشخص دارند و نحوه استفاده از آنها هم با توجه به نوع مژه ها متفاوت است. ما در محتوای جداگانه به آن پرداخته ایم و قصد داریم در این محتوا به یکی از معضل های خانم ها هنگام استفاده از این محصول یعنی شستن ظرف ریمل به پردازیم. پس اگر این مشکل دغدغه شما هم هست حتما تا آخر این محتوا را مطالعه کنید چون قرار است چند راهکار بسیار مهم به شما در این باره بدهیم.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ریمل و کاربرد آنها

 

چرا شستن ظرف ریمل نیاز است؟

همان طور که می دانید ریمل یک محصول آرایشی است که با چشم ها ارتباط مستقیم دارد و یا اینکه به مژه ها بر خورد می کند و مژه ها هم فاصله بسیار کمی با چشم ها دارند. از آنجایی که چشم یک عضو بسیار مهم و البته آسیب پذیر است باید به موادی که نزدیک آن قرار می گیرند دقت زیادی داشته باشیم. اگر یک ریملی دارای مواد آلوده کننده مثل انواع میکروارگانیسم ها و یا حتی گرد و غبار باشد می تواند به بافت چشم آسیب برساند و حتی در مواردی باعث چرک چشم ها شود. شستن ظرف ریمل به این جهت اهمیت دارد که با انجام دادن این فرآیند می توان جلوی آلودگی های احتمالی را گرفت و مطمئن بود که آسیبی به چشم ها قرار نیست برسد.

به جز بخش سلامتی چشم ها مورد دیگری وجود دارد و آن هم این است که به مرور زمان برس ریمل خاصیت خودش را از دست می دهد و بخشی از برس های کوچک آن نیز از بین می روند. اگر شسته نشود این برس هایی که کاربرد خودشان را از دست داده اند باعث خراب شدن آرایش چشم ها می شوند. در واقع باعث می شوند تا شکل مژه ها به حالتی که از آنها انتظار داریم در نیایند چون کج و یا از بین رفته اند. با تمیز کردن ظرف ریمل می توان تا حدی جلوی این مشکل را گرفت و با کمترین ایراد آرایش چشم ها را انجام داد. همچنین اگر ریملی کاربرد خودش را به طور کلی از دست داده باشد می توان با شستن ظرف ریمل آن را برای موارد دیگری مثل شانه کردن ابرو ها استفاده کرد. برای همین دلایل زیادی برای شستن ریمل وجود دارد.

تمیز کردن ظرف ریمل

 

مطلب پیشنهادی: پوکه ریمل چیست و چه کاربردی دارد؟

 

چگونگی شستن ظرف ریمل

برای شستن ظرف ریمل راهکار های بسیار مختلفی وجود دارد اما ساده ترین راهکار این است که ظرف ریمل را در مخلوطی از آب و مواد شستشو دهنده به مدت چند ساعت قرار دهیم. این مواد شستشو دهنده می تواند الکل، شامپو و یا میسلارواتر باشد هر چند بهتر است اول در موادی شستشو دهنده قرار بگیرد و بعد آن را درون الکل هم برای مدتی قرار دهید. اگر هم قصد داشتید تا خود ظرف ریمل را بشویید می توانید آن را با آب ولرم آبکشی کنید.  با این حال چند روش دیگر هم برای شستن ریمل وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. شما می توانید ترکیبی از این روش ها را هم برای شستشو بهتر ظرف ریمل انجام دهید.

روش دیگر این است که مقداری جوش شیرین را با آب داغ داخل ظرف ریمل بریزید و بگذارید تا چند ساعت باقی بماند. سپس با استفاده از برس ریمل و یا یک فرچه دیگر داخل ظرف را به خوبی بشویید . و بعد از آن با اضافه کردن مایع ظرف شویی و یا هر نوع ماده شستشو دهنده سبک دیگری به همراه آب دغ درون ظرف ریمل بریزید. بعد از این کار بایستی کمی صبر کنید و بعد با شستشو دادن با آب ولرم می توانید ظرف ریمل تمیز خودتان را داشته باشید. توجه کنید که اگر ظرف ریمل شما از جنس پلاستیکی است بهتر است بعد از شستشو هر ماده ای را درون آن نریزید. برای مثال دیگر درون آن را با ماده ای پر نکنید که از آن برای آرایش چشم ها و یا لبتان قرار است استفاده کنید. چرا که می تواند با مواد شستشو واکنش های ریزی دهد و بعد از آن هم اگر ماده خاصی بریزدی می تواند آن را هم تغییر دهد. اما ظرف های شیشه ای مشکلی ندارند و می توانید آن ها را بارها شستشو دهید.

 

اگر به پوکه ریمل نیاز دارید و قصد تهیه این محصول را دارید می توانید بر روی خرید پوکه ریمل کلیک کنید

 

شستن ریمل

روش های تمیز کردن برس ریمل

در این قسمت چند روش برای تمیز کردن ظرف ریمل را به شما می گوییم برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید می توانید بعضی از این روش ها را در کنار روش های دیگر باهم انجام دهید. اما بدانید که زیاد شستن ظرف ریمل هم کار صحیحی نیست چرا که به مرور برس آن خاصیت خودش را از دست می دهد و نمی تواند مثل روز اول کاربردی باشد. برای همین بایستی بعد از چند بار استفاده و یا زمانی که برس آلوده شده است آن را تمیز کنید حساسیت زیاد در این مورد فقط باعث می شود که ریمل شما کارایی خودش را از دست دهد و بلا استفاده شود.

1) شستن برس ریمل با حوله

یکی از ساده ترین راه حل ها برای شستن ظرف ریمل و البته برس ریمل این است که آن را با یک حوله کاغذی تمیز کنید. برای این کار کافی است به آرامی برس را بر روی حوله کاغذی بچرخانید و حرکت دهید تا در نهایت آلودگی ها و یا مواد درون برس از آن خارج شوند. یک نکته مهم که باید در این روش حتما به آن توجه کنید این است که نباید این کار را با ضربه و یا فشار زیادی انجام دهید در غیر این صورت برس ریمل کارایی خودش را از دست خواهد داد.

2) تمیز کردن ظرف ریمل با پد آرایشی

قبل از انجام این روش اول بایستی برس را با حوله کاغذی تمیز کنید و ذرات مواد آرایشی ریمل را از روی برس بردارید و بعد از آن به سراغ تمیز کردن خود برس با پد آرایشی بروید. بعد از اینکه برس با حوله تمیز کردید می توانید از پد های آرایشی برای بهتر تمیز کردن آن کمک بگیرید و بعد از چند بار تمیز کردن آن هم با شدت کم می توانید در آخر برس ریمل را با آب ولرم شستشو دهید. این روش کمی بهتر از روش قبلی است و در صورتی که ذرات اضافی بر روی برس شما وجود داشت می توانید از این روش کمک بگیرید.

 

مطلب پیشنهادی: با شیشه خالی عطر چه کنیم؟

 

3) شستن برس ریمل با شامپو

برای این روش بایستی اول از همه شامپو یا صابون را بر روی کف دست خودتان بریزید. در مرحله بعدی شستن ریمل بایستی ریمل را به صورت دورانی بر روی کف دست خودتان به آرامی بچرخانید . به طوری که تمام برس ها با ماده شستشو دهنده آغشته شوند این کار را می توانید چند بار پشست سر هم انجام دهید و بعد از آن برس را با ولرم شستشو دهید. توجه کنید که بهتر است از شامپو هایی که قدرت اسیدیته بالایی دارند برای این کار استفاده نکنید چرا که اگر کمی از ماده شامپو و یا صابون بر روی برس بماند و از آن بعدا استفاده کنید می تواند باعث سوزش چشمان شما شود.

آرایش با ریمل

4) برس سیلیکونی برای شستن ظرف ریمل

برس سیلیکونی یک ابزاری است که به کمک آن می‌توانید انواع برس های مختلف چه آرایشی و چه غیر آرایشی به خصوص برس ریمل را تمیز کنید. در واقع برس های سلیلیکونی دارای یک صفحه تقریبا زبر هستند که روی آن مخلوطی از آب و مایع شوینده ریخته می‌شود. با حرکت دادن برس ریمل  آن هم به مدت کوتاهی نهایت 5 دقیقه ، برس کاملا تمیز خواهد شد و ذرات ریمل از روی آن پاک خواهد شد. حتما این کار را به آرامی انجام دهید تا ریمل آسیب نبیند. پس از این فرآیند حتما برس ریمل را با ولرم و یا حتی آب داغ شستشو دهید تا از تمیز شدن آن صد در صد مطمئن شوید.

5) تمیز کردن برس ریمل با الکل

 

یکی دیگر از مواد ضدعفونی کننده ای که می توان از آن برای تمیز کردن برس ریمل و یا حتی خود ظرف ریمل استفاده کرد الکل است. دقت کنید که بایستی برس و یا ظرف را برای چند ساعت درون الکل بگذارید و بعد از آن درون ظرف را با یک فرچه و یا دستمال تمیز کنید. البته بهتر است بعد از اینکه الکل را درون ظرف ریختید و زمان گذشت درون آن یک ماده شستشو دهنده مثل مایع ظرف شویی و یا شامپو هم اضافه کنید. با این کار تمامی ذرات باقی مانده ریمل شسته خواهند شد و به خوبی ظرف و یا حتی خود برس تمیز می شود. بهتر است در آخر آن را با آب ولرم هم شستشو داد. از الکل در زمانی استفاده کنید که برس ریمل بر روی زمین افتاده و یا اینکه حس می کنید گرد و غبار بر روی آن نشسته است و بهتر از الکل برای روتین شستشو استفاده نکنید چون باعث خشک شدن برس و از دست دادن کارایی صحیح آن می شود.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین بطری آب چیست؟

 

6) وازلین برای تمیز کردن برس

وازلین یکی از محصولات آرایشی است که به دلیل داشتن خاصیت چرب و نرم کننده ای که دارد باعث میشود در کنار تمیز کردن برس دارای خاصیتی برای بهتر حالت گرفتن مژه ها هم شود. برای تمیز کردن برس های ریمل به کمک وازلین کافی است مقداری از این محصول را روی برس بمالید و بعد به آرامی به کمک انگشتان وازلین را روی برس ماساژ دهید. پس از گذشت چند دقیقه برس ریمل را به کمک دستمال کاغذی پاک کرده و آن را با آب و شامپو شست و شو دهید تا چربی باقی مانده روی ریمل پاک شود. اگر برسی که دارید حالت خشکی به خودش گرفته است می توانید مقدار کمی وازلین بر روی آن بمالید تا حالت بهتری به خودش بگیرد.

پوکه ریمل

نکاتی که باید هنگام شستن ریمل به آن دقت کنید

یکسری از نکات وجود دارد که باید هنگام شستن ریمل به آن باید دقت داشته باشید در غیر این صورت می تواند به ظرف و یا برس ریمل صدمه برساند. و یا اینکه بعد از آن می تواند بر روی خود مصرف کنندگان نیز صدمه برساند. برای همین بهتر است به این نکات دقت زیادی داشته باشید.

  1. ظرف ریملی که از جنس پلاستیک داشته باشد را نباید به هیچ عنوان درون آب داغ گذاشت اما ظرف های شیشه ای مشکلی وجود ندارد. در واقع هنگام شستشوی ظرف های پلاستیکی باید دقت زیاد تری داشته باشند در غیر این صورت می تواند ظرف خراب شود. در واقع داغ بودن بیش از حد می تواند به پلاستیک آسیب برساند پس به این نکته باید توجه ویژه ای داشته باید.
  2. هنگام شستشو و همچنین خشک کردن برس ریمل و همچنین ظرف ریمل باید با آرامش با محصول بر رخورد کنید. در واقع نباید با قدرت زیاد ریمل ها را شست چرا که این مورد می تواند برس را خشک و خراب کند و این مورد می تواند محصول را خراب و غیر قابل استفاده کند. بنابراین بایستی برس ریمل را با صبوری و ملایمت شستشو دهند.
  3. اگر برس ریمل شما خشک باشد و یا اینکه مژه های شما حساس باشند می توانید بعد از شستشو بر روی آنها روغن های گیاهی را ماساژ دهید. با این کار هنگام استفاده بر روی مژه ها کمی از حالت خشکی مژه ها در میاید و می توان حتی روغن های ویتامینه را نیز به این صورت بر روی مژه ها قرار داد.

 

مطلب پیشنهادی:گرانول پلی پروپیلن (PP) چیست؟

 

حرف آخر

بدون شک ریمل یکی از مهمترین وسایل و ابزار های آرایشی و بهداشتی است. جدا از این مورد بعد از استفاده و یا تمام شدن ظرف می توانید ریمل ها را شستشو دهید و دوباره از آن استفاده کنید. در این محتوا به شما کمک کردیم تا با روش های مختلف شستن ظرف ریمل آشنا بشید و از آنها برای دوباره استفاده کردن و تمیز کردن این ظروف استفاده کنید. شستن ریمل کاری است که باید با دقت انجام شود و ما در این محتوا سعی کردیم روش های مختلف و نکات آن را با شما به اشتراک بگذاریم. امیدواریم این محتوا برای شما مفید باشد حتما نظرتون را برای ما به اشتراک بگذارید.

 

محمد مهدی غلامی

پست های مرتبط

انواع ظروف کرم و کاربرد آنها

  انواع ظروف کرم در بازار وجود دارد که هر کدام از…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

انواع خط چشم و تفاوت آنها

خط چشم بدون تردید عضو پر مصرف ترین محصولات آرایشی است که…

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی چیست؟

در این محتوا قصد داریم تا به تفاوت خط چشم مویی و…

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید